chris_83 Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Jeg har 3 maskiner med Windows XP Proffesional. Har tenkt at den ene maskinen sakl innholde alle programmene jeg trneger for masikene i nettverket, hvordan gjør jeg dette. Hadde primært tenkt på programmer som Office, Adobe Photoshop, 3D studio Max 4.2 osv. Er det noen som kan hjepe meg med dette, og er det noen problemer som vil dukke opp osv. Er detnoen ulemper med og ha et slik system? På forhånd Takk. Hilsen Christian Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 Svar da folkens Lenke til kommentar
Budashaka Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 På den gamle jobben min brukte vi Citrix Metaframe og "tynne klienter", dvs. alt ble kjørt på serveren, mens klientene bare fikk skjermbildet. Klientene kunne da være 486'er med et 2mb skjermkort og 10mbit nettkort. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 er ikke det bare å dele alle programmene da? det funker som regel fint å kjøre dem gjennom nettverket? Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 6. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2002 Skal jeg bare lage shortcuts til programmet på servern bare da?+ Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 du snakker her om en applikasjons server, fileserver er noe helt annet.. å kjøre citrix klienter mot en applikasjons server er mye brukt.. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Hvis du setter opp Terminal Services på en 2000 server, så funker det fint :smile: Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 ja terminal services er på 2000s erver er bra man det er jo litt dyrt da. Man jan jo alltida laste ned men slikt gjør vi ikke gjør vi vel TENKE TENK HMMM BobboZ Lenke til kommentar
Sledge Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Installerer du alle applikasjonene på en XP maskin er det ikke sikkert de fungerer ved å bare mappe opp disken fra en annen XP maskin og kjøre exe filen til programmet. Det er alltids en del registry settinger som kreves lokalt på maskinen du sitter på. Det enkleste er vel å legge inn terminal server klienten og koble seg opp mot "applikasjons" maskinen og bruke Remote Desktop som er en nytt i XP. http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/usi...top/default.asp Sledge Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Du bare mounter disken hvor programmene er lokalisert som nettverksdrive... Da vil du få opp en "ekstra" harddisk i min datamaskin... med egen "kolon bokstav" så f.eks r: på din kan være c: på programserveren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå