Neopard Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Hei. Vi har fått et nytt møtebord på kontoret og da er plutselig ikke VGA kabelen som går til projektoren lang nok, det mangler ca 1,5 meter for at den skal nå fram til presentasjons PCen. Den eksisterende kabelen er ca 10 meter lang og går delvis over taket og gjennom veggen, så det er lite fristende å bytte den ut med en enda lenger. Derfor lurer jeg på om det ville gå greit å bruke en VGA skjøtekabel til å nå frem det siste stykket, eller om det å skjøte på en såpass lang kabel ville føre til at signalet blir for svakt. Er det evt. noen spesiell type kabel som bør brukes? På forhånd takk for svar:) -neo Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Om du bruker en 15m kabel eller skjøter på 1,5m på en 10m kabel har ikke noe å si. Kjør på. Det som derimot kunne vært en idé, er å bytte til DVI Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Det er nok bedre å ha en lang kabel enn to kortere skjøtet sammen. Skjøtene degraderer signalet litt. Men om det er merkbart eller ikke må man prøve selv. Se etter skygger i bildet (reflekser), og vasne farger. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Har gjort dette mange ganger uten problem. Ville neppe gjort det i en hjemmekinosituasjon, men til et møterom fungerer det helt greit. Kan ikke si at jeg har lagt merke til noe særlig tap i bildekvalitet, men så har jeg ikke sett alt for godt etter da det aldri har vært krav om det. Lenke til kommentar
Neopard Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Okey, dette høres lovende ut, da blir det skjøting. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå