Gå til innhold

Nå kommer Google+ er dette begynnelsen på undergangen til facebook?

Gjest Slettet+56132

46 stemmer

1. 1. Vil dette bli undergangen til facebook?

• Ja
      12
    • Nei
      25
    • Vet ikke
      9
  2. 2. Vil Google+ få stor oppslutning?

• Ja
      28
    • Nei
      8
    • Vet ikke
      10

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Velkommen

De av dere som ikke vet det, er at Google lanserer en ny tjeneste for sosialnettsamfunn, nemlig Google+, det er i prinsippet det samme som facebook, bare bedre. Du kan skaffe deg invitasjon og invitere alle vennene dine på facebook, slik at alle kommer inn på Google+ automatisk.

Jeg håper på at dette er begynnelsen på undergangen til Mark Zuckerberg regime og facebook. Er Google+ en massiv trussel for facebook?

Du kan lese Her for å få mer informasjon om Google+ og for å invitere osv.

Kjør debatt om dette hvorvidt vil bli facebook sin undergang?

Andre saker om Google+

Se så likt Google+ er Facebook

Nå kommer Google+ Games

Slik er Googles sosiale nettverk

Google stoppet festen

Mvh Tricell

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tro det skal litt mer til for å utrydde facebook.

Grunnen er jo at de fleste vet hva google søkemotor er, men lang færre har kjennskap til for eks google crome. og enda færre vet egentlig hvilke produkter google kan tilby.

tror nok at google+ pluss kommer til å få stor oppslutning, men primært av dem med intresse for google. og noen som bare er nysjerrige på hva google+ er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Google+ vil få stor oppslutning, og alle de som sitter på gjerde vil falle for Google+ fremfor facebook, og deres tragiske regime, der de sletter kontoer grunnløst osv.

Husk på at Google+ er i ut rullings fasen. Bare gi det tid, så vil de få enda større oppslutning enn facebook, og dermed vil brukertallene hos facebook rase nedover.

Lenke til kommentar

jeg har selv google+ acount. og gleder meg til å se utviklingen. men skal de ha like stor oppslutning som FB, så må de øke pr infoen. som sagt, dem med intresse for google, kommer til å signe opp ganske fort. men det tok en del år fo FB å bygge seg opp, og i dag er det jo nesten ikke en nett side igjen, hvor F merket ikke er med. dersom google+ greier å bygge seg opp til å bli like stort, så r nok sjangsen for at FB bil fallere stor. men samtidig, så har jo FB en del tilhengere og lever og puster for akkuratt FB.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Tror det er for tidlig å si. Husker jo Google Wave og Buzz.

Riktig nok, men forskjellen denne gangen er at Google satser tungt nå, og er ute etter å prøve å utkonkurrere facebook.

Dette vil ikke skje over et døgn, eller uke eller måned, men gjerne over tid. Brukertallene for facebook må rase ned lenge helt til at det er flere som bruke Google+ enn facebook. Dette kan selvsagt ta flere måneder eller opp til et år.

Google+ har en stor fordel og den er at det har bedre brukervennlighet enn facebook. Det er det som er nøkkelen for å vinne denne markedsplassen.

Lenke til kommentar

Liker veldig godt hva google prøver å gjennomføre. Hele konseptet bak Google+ er mer fremtidsrettet, intimt og brukervennlig enn det vi kjenner fra Facebook. Du skal ikke lenger dele bilder og tanker med alle de 900 "vennene" dine, men heller de personene som faktisk bryr seg eller har noe med saken å gjøre. Det hele er mye mindre "HEI SE PÅ MEG!!" enn Facebook, noe mange vil sette stor pris på.

Et annet poeng er at mange begynner å bli lei Facebooks enevelde. Litt levedyktig konkurranse er i hvert fall veldig velkommen i mine øyne.

Ser for meg at Google+ og Facebook vil få et lignende forhold som det vi ser mellom Apple og Microsoft idag :new_woot:

En kjapp intro for dere som ikke kjenner til Googles nye prosjekt:

Google+ kan bli en kjempesuksess!

Lenke til kommentar

Det blir svært spennende å se, men jeg tror Facebook har en stor fordel av å være først ute.. Og det er vel ikke umulig at Facebook følger opp med en oppdatering for å kontre Google+.

Mitt største problem med Facebook er at jeg har altfor mange forskjellige typer venner der. Alt fra gamle kjente du ikke prater så mye med, godt voksen familie, damer og til kompiser. Google+ skal visst gjøre det lettere å holde disse adskilt.

Redigert: Jeg liker imidlertid ikke at Google eier mer og mer av vår internett-hverdag.

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar

Om Google+ kommer til å seile forbi Facebook og få en større brukerbase og sørge for Facebooks undergang har jeg liten tro på. Etter det jeg har sett og lest har Google+ fått minimalt med dekning i media og veldig lite PR.

De fleste er jo allerede på Facebook, så hvorfor skulle de velge noe nytt fremfor gode, gamle Facebook? Alle vet jo hva Google er, og de er jo utvilsomt kjent som Internetts store søketjeneste. Men at Google skulle lansere ett sosialt medium tror jeg mange stiller seg skeptisk til. Folk er rett og slett for godt kjent med Facebook at de rett og slett er "redd" for forandringer. Dette ser man jo når Facebook har gjort sine mange forandringer gjennom tidene i design og innstillinger. Folk protesterer og liker ikke forandringer.

Jeg er ikke skeptisk til prosjektet Google har på gang, og kommer definitivt til og prøve ut. Men at mesteparten av mine "venner" på Facebook kommer til å teste det ut, har jeg liten tro på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

De sier de alle det, samme som under den kalde krigen, at man tvilte på at den noengang ville gå over uten krig, men bare på 90-tallet så forsvant hele sovjetunionen og den kalde krigen, helt uforventet.

Med andre ord, det kan være et stup rett rundt svingen som du ikke kan se før det er forseint.

En slik smell kan facebook brenne seg på og dette kan bli deres undergang. Mark Zuckerberg sin ideologi må forandres radikalt, hvis facebook skal ha en fremtid.

Google+ har en stor fordel fremfor facebook, og det er brukervennlighet og systematisk orden blant vennene dine, slik at du ikke får 79,324 "venner" slik som du sikkert har på facebook.

Albert Einstein har utviklet en teori som alle eksperter er enige, mennesket kan ikke klare å ha flere enn 150 personer som er definert som venner. Dette betyr folk som du kjenner godt, vet hvor de bor, vet hva de er, har vært med de osv.

Google+ har lansert en fin måte å sortere disse folkene på, der du kan ha egne kvoter for for eksempel venner, kolleger, medelever, bekjente osv. Dessuten så frembringer de en enkel importfunksjon som gjør det lett å overføre alt fra facebook til Google+ automatisk, via å bruke Yahoo-trikset.

Lenke til kommentar

Ideelt skulle jeg ønske at Facebook og Google Plus eksisterte parallelt med hverandre over tid. Det fordi da må de konkurrere seg mellom, og en slik konkurransesituasjon ville (forhåpentligvis) komme oss forbrukere til gode.

Men i virkelighetens verden vil nok en av disse bli dominerende på lang sikt (selv om begge partene muligens kan overleve). Dessverre.

Selv har jeg ikke kommet meg inn på Google Plus enda, men det er to ting som jeg gleder meg til: Bedre skille mellom ulike kategorier venner, og det faktum at diverse bestemødre, tanter og småunger antagelig ikke kommer til å være inne der (iallefall ikke med det første). :)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...