Gå til innhold

USB-kontakten ødelagt på HTC Desire, vil ikke lade.

Anbefalte innlegg

Hei,

Den lille plastikk-tingen inni USB kontakten på mobilen følgte med usb-ledningen ut her for noen uker siden og nå får jeg bare "Car Mode" når telefonen er koblet til PC/lader. Etter engen erfaring fra Elkjøp, samt svar fra Deltaservice (som reparerer slikt) vil dette ikke bli dekket av garanti selv om jeg er uenig i at mobilen har blitt missbrukt. Reparasjon vil komme på ~700,- for bytte av USB.

Nå var jeg innom ebay og fant denne og synes det nesten er verd et forsøk å bytte selv. Noen som har gjort dette/har veiledning på demontering av mobilen? :)

Mvh

bIsk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg har ikke byttet USB kontakten på en Desire før, men vet det er ikke altid er like lett og lodde så små ting! :)

Vet ikke hvor mye erfaring du har innen dette området, eller hvor stødig hånden din er, men klart, om du ikke er villig til måtte betale for reprasjonen, skader det jo ikke og prøve.

Om telefonen er pent behandlet så kan det jo hende garantien dekker det, men hvis ikke må du betale for undersøkelsen for å få den returnert ureparert, eller godta prisoverslaget på reprasjon.

Her har du video for hvordan du plukker den i fra værandre. ;)

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Ser ut til å være ganske enkelt å komme til USB-kontakten iallefall, så skal ta en titt når jeg har skaffet meg rett skru jern.

Har gått elektronikk, så litt lodde erfaring har jeg. Jeg har allerede kjøpt ny mobil, så blir en kjekk erfaring :)

Lenke til kommentar

Jeg har loddet endel slike kontakter. Riktignok ikke på HTC. Den delen som går til jord trenger mye varme. Med tanke å at all tinn som blir brukt i dagens telefoner er blyfri, så trenger du undervarme. Beste metoden for å løsne gammel kontakt er å bruke en loddemaskin. Disse koster endel. Den jeg brukte kostet rundt 500 tusen, men det finnes billigere maskiner. Det er ikke bare bare å sette i gang. Bruker du for høy temperatur på bolten så risikerer du å ødelegge kortet. F.eks at loddepad løsner. Det beste er nok å overlate arbeidet til de som faktisk har dette til yrke.

Lenke til kommentar

Nå er jo faktisk U8800 bedre enn Desire hardwaremessig da :p

Er den egentlig det? Hva er bedre? :hmm:

Edit: Eneste jeg ser som skiller dem er at Desire har raskere prosessor (1000mhz > 800mhz) samt bedre skjerm. (AMOLED & SLCD > TFT)

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...