Broxxi Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Hei! Tenkte jeg skulle bygge en HTPC da jeg er lei av å ha den stasjonære på med en lang HDMI kabel igjennom rommet. Jeg må i dag bytte mellom andreskjermen og TV'en deretter finne filmen/TV-serien og dra den ut på TV'en. Noe som er ett SLIT. Planen er å bygge NAS etterhvert men tenkte jeg skulle starte med en HTPC. Til de som har peiling, ser dette ut som et godt oppsett til x264 1080p film og tv-serier? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=945324&su=00EAFE0A-4833-450B-BCCE-9564C999EDE1 Hovedkortet - GPU - CPU valgte jeg fordi det visstnok har MER enn nok futt og at det er passiv kjøling. Lydløst. SSD - Lydløst... Og tar en 2TB disk fra gamingriggen inntill NAS'et skal bygges. PSU - Kommentarer og anmeldelser jeg finner sier den er nærmest lydløs og burde gi nok airflow til casen samt at jeg har MER enn nok å gå på når det kommer til evt. flere disker før NASet, GPU og vel totalrenovering av HTPC om 4-5(+ ?) år. Case - Fordi jeg likte utseendet og det virker som at for ett mini-ITX kort så er det godt med plass til modding av diskmount, vifter, trådløst nett etc. etc. etc. RAM - Kan ikke RAM i det HELETATT, volt og timings og satan. Instinktet sier de brikka er kurant nok til sitt forbruk og at det er kompatibelt. Dette er faktisk det jeg lurer mest på. Blir nok Windows 7 med XBMC, sabnzbd og sickbeard. Etterhvert som NAS'et er på plass flyttes nok SAB og Sickbeard flyttet dit på en Ubuntu installasjon så jeg kan bruke den til mer enn bare NAS. Er hovedsaklig x264 1080p det går i men denne skal vel være relativt fremtidsklar? Er jo en PCIe 4x slot, holder vel til GPU akselerering av et dedikert kort det? OM jeg skulle trenge det i fremtiden. Men har ikke behov for mer en 1080p x264 per i dag da jeg tviler på at jeg vil gå til innkjøp av en større TV hvor jeg faktisk vil klare å se forskjell på en godt encodet film kontra kildemateriell og HiFi blir det lite av før sparekontoen er i bedre humør i enn det den er i dag. MEN, om noen har noen bedre idèer så for all del. Fyr! Om noen vil prøve å sette opp noe annet så er budsjettet 5000,- maks, gjerne under om mulig, som i mitt eget "utkast". På forhånd takk, I guess... I hope =/ Er keen på å handle i dag så jeg kan kose med med film ifra neste onsdag av, da det er ferie...! Broxxi Lenke til kommentar
Proson Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg har bare erfaring med XBMC i Ubuntu, og til det vil dette oppsettet fungere utmerket. Jeg har dette kabinettet selv, og vil anbefale at du bytter ut de to 12 cm viftene da de etter min mening støyer litt for mye. Og ja, fjernkontrollen som fulgte med mitt kabinett var DOA - men iom at jeg bruker en Harmony One så ga jeg bæng i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå