BloodRedShoes Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Hei, Vi er en gjeng som skal fly til Irland og har bestilt fly gjennom Seat24. Jeg står oppført som bestiller, men kan ikke bli med på turen da jeg må reise tidligere p.g.a jobbintervju. Jeg er klar over at jeg ikke får noe penger tilbake for selve billetten. Det jeg dog er usikker på er hva jeg skal gjøre slik at de andre kommer seg på flyet. Jeg prøvde å ringe Lufthansa ang. dette, men de mente jeg måtte kontakte Seat24. Deres åpningstider på kunderservice er dog ikke noe å skryte av. Spørsmålet mitt blir da; Er det nødvendig å gi beskjed om dette? Holder det at de andre bare møtet opp på flyplassen og sier f.eks at jeg har reist tidligere? Tilbakemeldinger mottas med takk :-) Lenke til kommentar
tvv Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Du behøver ikke si noe som helst - de andre møter opp og reiser som normalt! Det du skal være klar over at flyskatt og andre off.avgifter skal du få igjen. Lenke til kommentar
BloodRedShoes Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 Du behøver ikke si noe som helst - de andre møter opp og reiser som normalt! Det du skal være klar over at flyskatt og andre off.avgifter skal du få igjen. Å? Hvordan går jeg frem for å få tilbake det? Lenke til kommentar
tvv Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Du sender kravet om refusjon av skatter/avgifter til det stedet du kjøpte billettene - i dette tilfelle var det vel seat24 Lenke til kommentar
BedreReise Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Ville kanskje tatt direkte kontakt med Lufthansa om refusjonen. Merk at Lufthansa er ganske sleipe og tar et gebyr på rundt 300 kroner (SAS gjør det samme gratis, Norwegian gjør jobben for 50 kroner). Forbrukerrådet har også laget en mal for et klagebrev, men enklere å ringe: http://forbrukerportalen.no/klageveiledersider/bokmal/42/klageview Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå