Gå til innhold

Ny flatskjerm til rundt 5000 kr

Anbefalte innlegg

Hei!

Tiden er kommet for å kjøpe ny flatskjerm, da broren min stikker av med den gamle.

Prisen skal ikke overstige 5000 kr.

Har sett litt på denne : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635480#info , men jeg har vert plaget av input lag, så jeg avskriver den på sekundet, dersom dette er tilfellet. Ellers tar jeg imot alle tips gode tver. Skal bruke den til å se på kanaler, ps3 gaming og Se filmer fra dataen min.

Krav :

32" eller mer.

Full-HD oppløsning

Minst mulig "input lag"

Plasma, Lcd eller LED? har hatt en plasma, syntes den var nydelig å spille på , ellers så er det vell LED tver som er både dyrest og har mest input lag?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ikke velg plasma, brenner fort fast hvis du tar pause på et spill og glemmer å ta av TV'en. Men den er veldig god til å se film på da :p. Vil anbefale LCD eller LED belyst med LCD. LCD er best for spilling og oppkobling på pc pga rask responstid, og noe annet en fyr sa i butikken. LED har ofte litt treigere responstid, men den har ofte høyere kontrastnivå. Du må ofte opp i høy pris hvis du skal ha en god LED tv. Det er ingen fasit svar om hva slags tv er best. Når skal du kjøpe ny? Kan sikkert skrive litt til deg om 1-2 uker når jeg har testet ut TV'en :thumbup:

Lenke til kommentar

Ikke spør en selger i en butikk hva som er best av plasma og lcd. Saken er at butikken tjener mer penger på et lcd salg enn plasma. Responstiden og ikke minst input lag er langt dårligere enn plasma enten det er snakk om LED eller ikke.

De siste tre årene har jeg hatt en Panasonic PX80 og jeg spiller ganske mye på den. I starten fikk jeg noe retention(middlertige innbrenninger), men det var kun synlig når skjermen var helt svart og jeg sto med nesen mer eller mindre mot selve panelet.

PX80 er også en skjerm som de første timene kan være litt sensitiv på nettopp dette. Allikevel har det aldri kommet en eneste form for permanent innbrenning på den. Så lenge tv-en brukes til andre ting enn bare spill er det lite trolig at skjermen går i stykker.

De siste årene har også "lag" på LCD blitt et økende problem som har medført at flere og flere gamere velger plasma fremfor LCD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...