skjlzvik Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Tok meg en regnværstur for et par dager siden, for å ta bilder av en bekk. Her er det beste bildet fra turen. Hva syns dere? EXIF: Lukkertid: 20 sek. Blender: 29 ISO: 100 Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Du har grunnlaget for et bra bilde der men det blir nok litt for kunstig for de fleste. Prøv å få mer naturlige farver og beskjær litt i underkant for å få bedre balanse i bildet. Lenke til kommentar
skjlzvik Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 Takker for svar! Farvene er faktisk ikke veldig unaturlige, bare skrudd opp litt vibrance. Men jeg er enig, det blir kanskje litt mye likevel. En beskjæring høres ikke dumt ut, men jeg tror jeg kommer til å beholde det slik. Om ikke komposisjonen er totalt feil? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Min følelse er at øynene lett blir ledet til de lyse flekkene nederst i bildet. Det optimale ville vært at man ble ledet mot stokken uansett hvilket punkt man ser på først. Så jeg tror at bildet vil fungere bedre hvis du kutter litt i bunnen. Jeg har ingen voldsom tro på perfekt komposisjon, jeg har tro på at fotografen selv skal være fornøyd. Så hvis du tar en kjapp test for å se om du ser hva jeg mener så er jeg fornøyd med det. Lenke til kommentar
skjlzvik Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 Jeg ser hva du mener, og det ble bedre balanse på dette, men jeg er usikker på hvilket jeg synes er best... Er det noen flere synspunkter på dette, eller evt noe annet på bildet? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Det ble bedre med croppen, øynene flytter seg nå mer naturlig mot stokken som gjør komposisjonen bedre. Du har etter min mening også vært for hard med vibrance, litt mer naturlige farger hadde gjort seg! Lenke til kommentar
skjlzvik Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Har etter litt bestemt meg for at jeg er enig med dere ang både beskjæringen og fargene. Tusen takk for svar begge to! PS: Vil også tipse dere om 500px , om dere ikke visste om den! Veldig god nettside. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå