Gå til innhold

KT4 ultra restart-ventetid etter crash/shutdown

Anbefalte innlegg

Jeg driver å prøve å klokkeopp kt4 hk mitt og en xp2500 prossesor. om jeg kødder formye med biosen (volt og fbs) eller bruker fuzzlogic (o/c util) og booter inn i winxp hender det etter en stund at skjermen blir svart og maskinen slår seg av, noe som er normalt i en o/c prosses... Men når det har skjedd vil den ikke slå seg på igjen, før etter et par timer.

Jeg reseter biosen med jumperen, (det eneste som skjer er at viftene rører litt på seg) men det funker ikke med en gang. Det jeg har gjordt til nå er å sette jumperen til reset og la den stå over natta. da booter den neste morgen.... har skjedd 3-4 ganger!

Så er det en mulighet for at jeg slipper å gå glipp av verdifull nattrangling og klare å boote med engang!

(jeg har tatt ut alle komponenter, prøvd med bare ram og cpu, bare cpu. uten hell, jeg må bare la den stå)

uCtaudio

xp2500

msi kt4 ultra

gforce4 mx400

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før du resetter Bios må du være sikker på at strømmen er koblet HELT fra, og i tillegg bør du trykke inn startknappen for å tømme eventuelle kondensatorer for strøm. Ofte merker man at viftene går litt rundt da. Du kan også prøve å resette Bios ved å ta ut batteriet, og eventuelt også flytte jumperen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...