Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Dekker forsikringen min dette?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg lurer på:

Er at jeg også har noe rust på bilen og en bulk bak på bilen der en hadde bulka i meg og stukket av..

Kan jeg få forsikringselskapet til å dekke rusten, den ene bulken pluss de skadene jeg fikk i ulykken?

Nei. Hverken rust eller skader fra andre uhell dekkes innefor skader av nåværende uhell.

Du må også ta en titt på vilkårene i forsikringen din. Har du kasko?

Lenke til kommentar

Hvordan kan ha si no sånt? Eller kan han det? Og mener at jeg må dekke dette selv evt? Og kan ikke bruke forsikringen min på det?

Stemmer dette?

Du kan selvsagt prøve deg (noe du jo forsåvidt allerede har gjort), men med mindre panseret og støtfangeren var trykket så langt inn at det var fysisk borti startmotoren, så er det nok med 95% sikkerhet ingen sammenheng.

Det finnes egne forsikringer som dekker skader på motor og drivverk, men vanlige kaskoforsikringer dekker dette bare når det er forårsaket av en kollisjon som dekkes.

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på:

Er at jeg også har noe rust på bilen og en bulk bak på bilen der en hadde bulka i meg og stukket av..

Kan jeg få forsikringselskapet til å dekke rusten, den ene bulken pluss de skadene jeg fikk i ulykken?

Nei. Hverken rust eller skader fra andre uhell dekkes innefor skader av nåværende uhell.

Du må også ta en titt på vilkårene i forsikringen din. Har du kasko?

Ja begynner å skjønne dette nå, har full kasko ja..

Hvordan kan ha si no sånt? Eller kan han det? Og mener at jeg må dekke dette selv evt? Og kan ikke bruke forsikringen min på det?

Stemmer dette?

Du kan selvsagt prøve deg (noe du jo forsåvidt allerede har gjort), men med mindre panseret og støtfangeren var trykket så langt inn at det var fysisk borti startmotoren, så er det nok med 95% sikkerhet ingen sammenheng.

Det finnes egne forsikringer som dekker skader på motor og drivverk, men vanlige kaskoforsikringer dekker dette bare når det er forårsaket av en kollisjon som dekkes.

Det er jo en kollisjon som har oppstått da, men panseret er jo ikke trykket så langt inn heller, pluss så har jeg ikke en altfor stor motor heller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...