Gå til innhold

Hvordan og hvor mye bør jeg klokke min XP 3000+?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke klokk CPu mere enn at du ligger under +50 i idle temp

ehm.... tror du har misforstått litt... cpu'en blir ikke varmere før du setter opp vcore, så "ikke klokk mere enn at vcore avgir +50 grader" er mer riktig... men vent! det er mer... 50 grader er ingenting... jeg ville heller vært litt mer påpasselig når den runder 60 grader...

Lenke til kommentar

JungHanz sa:

Når du kjøpte såpass dyr cpu synes jeg du kunne spandert på deg noe bedre ram !

TwinMos winbond pc3200 !

Da kunne du klokket enda legere, + bedre timings !

Jeg vet at jeg kunne kjøpt bedre RAM, men det ble litt tynt med penger:) Jeg har uansett ikke tenkt å ekstremklokke, bare nok til at PCen er verdt å ha en stund lengre før jeg må oppgradere...

Lenke til kommentar
JungHanz sa:
Når du kjøpte såpass dyr cpu synes jeg du kunne spandert på deg noe bedre ram !

TwinMos winbond pc3200 !

Da kunne du klokket enda legere, + bedre timings !

Jeg vet at jeg kunne kjøpt bedre RAM, men det ble litt tynt med penger:) Jeg har uansett ikke tenkt å ekstremklokke, bare nok til at PCen er verdt å ha en stund lengre før jeg må oppgradere...

Dessverre burde du kjøpt en XP2500+ og 2xDDR3200 256 MB RAM og hatt 500 spenn til overs. :shrug:

Lenke til kommentar

Dessverre fortalte ingen meg det når jeg satt og bestilte deler... :wink: Uansett så var hovedårsaken til at jeg bestilte en Xp 3000+ at jeg vil være den første i kameratgjengen som når the BIG 3000 :D !

BTW, vil bare benytte anledningen til å uttrykke mitt ekstreme hat ovenfor Posten. Bestilte PC-delene fra Komplett (Sandefjord) og kabinettet og vifta fra Microplex (Sarpsborg) på mandag denne uke. For 10 min siden kom vår hyggelige lokale postmann på døren med kabinettet og vifta mi, men når jeg sporer pakkene (ble delt opp i tre kolli) fra Komplett så er siste registrerte hendelse at de ble sortert i Oslo kl 08.57. 09.01 og 09.15... FOR TO DAGER SIDEN, den 31.07 :evil: ! ARRRRGGGH!!!

Lagt til den 04.08.2003 kl. 09.37:

Posten har ennå ikke klart å frakte pakkene noe lengre, fremdeles registrert sist i Oslo! Jeg blir gal av å vente, gal av å savne dem...[/b]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...