Gå til innhold

Salg av pc deler - Hjelp til pris =)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal selge noen deler pga. Oppgradering..

Alt er tatt fra en HP maskin, kostet rundt 20k ny (kjøpt via pc avtale \ bedrift).

Intel Quad core 6600

2x 500 Gb hd'r

4gb ddr2 ram

Hovedkort usikkert

8800 GTX eller 260 GTX (har begge, vetje om det blir en big deal i prisforskjell)

Medfølger skjerm (hp skjerm)

Windows Vista kan følge med, men er vel ingen som bruker det.. - er win7 på den nå.

Har ikke vært et problem med den, nydelig pc.

=)

Endret av mihl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sagt du var heldig om du fikk med 4000 kr for PC + skjerm. Da må nok du selge på landet eller lang unna elkjøp/lefdal butikker som kan tilby gode pc i samme prisklasse.

Tror ikke skjermkortene gir så veldig mye på pris kanskje noen hundre lapper ekstra.

Er det 17" widescreen eller bildedrør skjerm?

Bilderør skjerm burde du heller kaste i søpla, siden det koster ca 1000 kr for en 19" widescreen skjerm på lefdal/elkjøp. Eller regn med 200-400 kr for en slik skjerm.

Jeg regner med du ikke har overklokket maskinen eller maskinen er full av støv?

Nå er ikke harddiskene så dyre i innkjøp så jeg hadde heller hørt med kjøper om personen er villig å gi litt ekstra for nye harddisker eller SSD, siden man da får bedre ytelse. Og slipper å bruke tid på evigvarende formatteringer.

Nå vet jeg verken du eller kjøperen kunnskapsnivå men som regel er det lurt å selge noe du kan garantere vil fungere i noen år fremover, hvis det er lenge siden du kjøpe prosessorkjøleren og byttet kjølepasta ville jeg tatt den jobben for å få litt ekstra for maskinen.

Husk forøvrig at (kjøpt via pc avtale \ bedrift) er dårlig invistering ved salg, fordi man da normaltsett har bare 1 års reklamasjonsrett.

Mot opp mot 5 år på hovedkort, ram, CPU, Skjermkort, LCD skjerm.

Harddisk, tastatur/mus + DVD brenner normalt sett 2 år.

Så du må da velge å selv enten dekke garantien eller regne med å få mindre for maskinen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Delene blir solgt med ut døren garanti. Selger ikke brukte ting med garanti, det er det vel ingen som gjør. 4k er vel litt mye? Skal selges til en kompis (han har kab & strøm fra før)

Skjermen er nok ikke verdt mer enn 200 kr, men bedre enn å kaste den (har annen skjerm).

En grei pris på delene, 4000 blir ran (siden det er kompis). Gidder ikke scamme han..

Aldri vært overklokket, litt støv, en uke siden siste "rengjøring".

Takk for svaret btw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...