Knutgrus Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Amentio gikk jo så det suste før sammenslåingen med Datakjeden. Kjøpte min forrige pc der og er storfornøyd (må jo og nevnes at heldigvis fungerte alt prikkfritt!). Jeg er villig til å gi dem en sjanse til nå, men som andre har nevnt - ikke kjøpe dyre ting og betale med kredittkort. Skal nok en del til for å få skuta på rett kjøl igjen nå. Er usikker på om det er marked for enda en aktør nå... Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Se amentios facebookside... De sletter innlegg men svarer ikke på saker derfra. Og de sletter innlegg med link til denne tråden. Endret 7. juli 2011 av nor50 Lenke til kommentar
Newman Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Når skal folk lære? Amentio har feilinformert om lagerstatus i årevis. Usæriøs møkkabedrift spør du meg. Ser ikke vitsen med å spare 10 kr når man risikerer å måtte vente i flere månder på varen. Ikke en gang enkle ting som en dvd-brenner klarer de å sende ut i rimelig tid. Har handlet hos Amentio et par ganger, og det har vært samma greia hver gang. Varene kommer i 100 forskjellige pakker, og leveringstiden er helt latterlig. Hva hjelper det om man får cpuen som man bestiller i løpet av et par dager, når hovedkortet ikke dukker opp før etter 6 uker? Lenke til kommentar
jøkul ptro Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 jeg bestilte ett kamerastativ hos amentio og det skulle jeg få angre hardt og lenge på.. de brukte 4 mnd på å 'lete etter varen hos leverandører' før de fant ut at de ikke kunne skaffe stativet som jeg allerede hadde kjøpt og betalt for 4 mnd tidligere.. aldri mer amentio, selv om noe er litt billigere der, det ender opp med å koste mer i frustrasjon og forbannelse til slutt avlikevel. Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Vis jeg avbestiller, tror dere det tar lang tid før jeg får igjen pengene? Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Varen er nå sendt, så jeg får vell nøye meg med det. Det tok under 1 uke, og man skal vell egentlig ikke klage på det. Lenke til kommentar
Everket Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Æsj dette var jeg ikke klar over, kjøpte nettopp en wireless usb stick til min ac ryan(og jeg fikk feil utgave og den ser ikke ut til å være kompatibel med win 7 64bit) og en hdd som enda ikke har kommet. Men siden usben kun kostet 200kr så tror jeg ikke det er verdt å sende tilbake å stresse. Greit å vite til neste gang da. Endret 8. juli 2011 av Everket Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Bestilte du feil utgave eller leverte de feil utgave? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Nå begynner jeg å miste troen. Bestilte for flere dager siden og den er fortsatt "behandlet" og ikke "sendt". Sendte mail til de i går og hørte om hvordan det lå ann, inget svar ennå. Lykke til. Jeg har ventet i fire år på at sjefen der skal ringe meg tilbake. Jeg har egentlig gitt opp den ventingen for lenge siden, omtrent samtidig som vi i stedet tok samtalen via Forbrukerombudet, som kontaktet Amentio med krav om å få tilsendt regnskapstallene "slik at botens størrelse kan fastsettes". Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Det beste er at Amentio legger ikke inn reservering (hos underleverandør) på varene i ordren din før ALLE varene er på lager hos underleverandørene samtidig. Det vil si at den ene dagen er CPU'en "ikke på lager", aka "kan ikke skaffes", mens neste dag er CPU'en på plass men da er skjermkortet "ikke på lager". Dagen etter der igjen er skjermkortet tilbake i varmen, men hva hjlper det når minnebrikkene "ikke er på lager". Så, etter 2 uker (hvis du er heldig) får de kanskje sendt avgårde ordren din som i bestillingsøyblikket hadde alle varer "på lager (10+)" ... Heia Amentio! Hold dere unna! Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Vell, varen min er ihvertfall sendt og så lenge den er i god stand når jeg får den så skal jeg ikke klage. De har gode priser, og så langt er alt bra. Ble litt paranoid pga alle postene her. Dette fikk jeg på mail i dag: "Kjære kunde. Din ordre har blitt sendt. Trykk her for å følge din sporing. Er du fornøyd med din handel hos oss setter vi stor pris på om du legger igjen en positiv omtale om oss på prisjakt.no eller prisguide.no. Er det noe du lurer på angående din ordre så nøl ikke med å ta kontakt med oss. Ha en fortsatt fin dag Mvh Amentio 815 70 455 [email protected] Stort utvalg - Lave priser " Endret 8. juli 2011 av Sandsvei Lenke til kommentar
Olorinmaia Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Jeg vet at selskapet som driver nettbutikken Amentio nå, ordner opp med privatkunder som har tap hos Amentio Datakjeden AS. Hadde selv forskuddsbetalt en ordre, og har fått innvilget tilbakebetaling på konto. Hvis noen har utestående på Visa/Mastercard feks så kan, etter det jeg vet, banken refundere beløpet tilbake, da vi som kortbruker skal være forsikret mot slike situasjoner. Amentio driver med "Drop-shipment", sender direkte ut fra forskjellige distributører i Norge / Sverige. Dette kan medføre enten lynrask levering, eller ca 4-6 dager om det kommer fra Sverige. Slik som i gamle dager.. Jeg mener det skal være trygt å handle hos Amentio nå. Har forståelse for folk som har gått på et tap i fortiden og er sint, men for min del så kommer jeg nok til å benytte Amentio ved enkelte anledninger også i fremtiden, nettopp fordi de er billig, og har veldig godt utvalg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 (endret) Hvis noen har utestående på Visa/Mastercard feks så kan, etter det jeg vet, banken refundere beløpet tilbake, da vi som kortbruker skal være forsikret mot slike situasjoner. Da har du en merkelig form for Visa/MasterCard (kredittkort). Du tenker kanskje på bankkort. Bruker du et kredittkort kan du kontakte kortselskapet og si at du ikke har fått varen og derfor ei heller betaler regningen. Du overlater da jobben med å kreve pengene tilbake fra brukersted (butikk) til kortselskapet. Svært få butikker tør å bråke med motsette Visa/EuroPay/Diners/Amex. Endret 9. juli 2011 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Det du tenker på her er nok heller den norske kredittkjøpslovens fortjeneste. Bankene holder på å pisse på seg av lyst til å få den loven bort, og lobbyerer heftig for det, men enn så lenge har vi den fremdeles. Lenke til kommentar
Olorinmaia Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Hvis noen har utestående på Visa/Mastercard feks så kan, etter det jeg vet, banken refundere beløpet tilbake, da vi som kortbruker skal være forsikret mot slike situasjoner. Da har du en merkelig form for Visa/MasterCard (kredittkort). Du tenker kanskje på bankkort. Bruker du et kredittkort kan du kontakte kortselskapet og si at du ikke har fått varen og derfor ei heller betaler regningen. Du overlater da jobben med å kreve pengene tilbake fra brukersted (butikk) til kortselskapet. Svært få butikker tør å bråke med motsette Visa/EuroPay/Diners/Amex. Tenkte først og fremst på bankkort her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Gjorde selv samme feilen for litt siden. Tenkte jeg skulle gi nye Amentio en sjanse, så jeg prøvde å bestille et kabinett derfra. Egentlig så var eneste grunnen til at jeg valgte Amentio at de var den eneste norske nettbutikken jeg kunne finne det aktuelle kabinettet hos. Ved bestilling var lagerstatus ca. 30. Etter en uke og ingen ting hadde skjedd, sendte jeg en mail og spurte når de forventet at bestillingen ble sendt. Den mailen fikk jeg aldri noe svar på. Et par dager etter, fant jeg ut at nok var nok. Jeg sendte mail for å avbestille kabinettet, og bestilte i stedet et annet kabinett hos Netshop. Jeg kunne hente det nye kabinettet fra Netshop dagen etter bestilling, og det tok FEM dager før Amentio endelig fikk somlet seg til å sende meg en bekreftelse på at ordren var avbestilt. 1 Lenke til kommentar
IHASBOKK Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Amentio er useriøst, bare boikott dritten. Så går de konkurs og vi slipper en useriøs aktør. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Handlet aldri hos Amentio før, og etter konkursen og alt det surret er det iallefall garantert at jeg ikke bruker en krone der. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Amentio er useriøst, bare boikott dritten. Så går de konkurs og vi slipper en useriøs aktør. Det hjalp ikke mye forrige gang Lenke til kommentar
Lurifax85 Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Bestillte en dvd-brenner og 2 fractal design vifter fra amentio for en uke siden, dvd brenneren kom 2 dager etter bestillingen var lagt og viftene ble sendt direkte fra fractal design i sverige og kom 4 dager senere. sparte 100 kr på frakt og 200 kr totalt på 2 vifter. med en grei/bra leveringstid fra amentio. har bestillt en Noctua nh-d14 cpu kjøler nå og forhåndsbetalt så vi får se hvor lang tid det tar før den dukker opp. Jeg tror ingen av dere har noe å frykte ved å bestille fra amentio om dagen. jeg (så langt) har bare positive ting å si om dem. ringte også og hørte hvor viftene mine ble av etter at dvd brenneren jeg bestillte kom i posten, og han jeg prata med på support der virka som en oppegående kar som faktisk prøvde å hjelpe meg. edit : noctua nh-d14 kjøleren jeg bestillte fra amentio har fortsatt ikke kommet. nå er det 10 dager siden bestillingen ble lagt og betalt. dette tok tid... Endret 19. juli 2011 av Lurifax85 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå