Gå til innhold

Treningsprogram med egen kropsvekt

Anbefalte innlegg

Hei

For tiden jobber jeg og bor en plass jeg ikke kjenner noen og har ingen ting og gjøre om dagene for iallefall den neste måneden så jeg tenkte at jeg skulle begynne trene.

så om noen kunne hjulpet meg lage ett skikkelig program basert utifra at det eneste jeg har muligheten til og gjøre er dips/situps/planken/pushups osv. har med joggesko så det er en mulighet og.

jeg er forøvrig en 18 år gammel gutt på 75.5kilo som er 178 høy som har elendig form.

var noe aktiv i sporter som basketball og fotball intil jeg ble 15 og trente ett halvt år aktivt med fadern da jeg var 16, bortsett for det har den eneste formen for bevegelse vært på jobb/i gymmen og for og bevege kroppen fra plass til plass, etter jeg kjørte opp har det blitt fra rommet, til bilen, fra parkeringsplassen og inn på klasserommet osv. :p

tok 3xfail armhevninger og det ble 17, 15, 11 samt 20x3 situps og må si det var litt skuffende, men tenker att om jeg klarer og få sunne vaner iløpet av måneden her blir det lettere når jeg skal flytte på en ny plass og starte som lærling.

Takker for alle svar, forslag til matretter er også velkomne da det har blitt mye uncle bens og pizza i det siste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sushi! Drit digg og sunt. Ellers pasta og kjøttdeig, kylling og ris :) også digg!

Treningstips: De gangene jeg trener med egen kroppsvekt, er som regel i forbindelse med en løpetur i skogen. Da tar jeg tre - fire set med pushups. Alt kommer an på din egen kapasitet. Men f.eks. 3 ganger 20 pushups. Situps trener jeg som regel 3 til 4 set der og. Og da kjører jeg til det svir som f*** i magen. Generelt 3 - 4 set i alle øvelser. Når du er ferdig skal du føle deg gåen!

Ellers ville jeg anbefalt å trene på helsestudio. MASSE bra treningstips. Også får du en variert trening.

Jeg personlig prøver å trene annenhver dag på helsestudio og i skogen(løping - intervaller/langkjøring, i tillegg til trening med egen kroppsvekt).

Mange er kanskje uenig i dette, men: Kjøp kosttillskudd. Proteinpulver eller karbo-og proteinpulver, samt kreatin. Det er mulig dyrt, men det hjalp meg i forhold til motivasjon. Har man brukt 1000 spenn på tillskudd, ja da får man et "press" på seg til å trene litt og. Og deretter kommer resultatene, uavhengig om tilskuddene faktisk hjelper eller ikke.

Lenke til kommentar

Helsestudio er noe uaktuelt akkurat nå da det koster svinmye for 1mnd på plassen jeg bor nå.

Så hjemmemekket kropsvekt program+intervaller med jogging/sykling er mest praktisk til jeg er ferdig med sommerjobben/ferie og flytter hjematt, da tenker jeg at jeg starter med 5x5

Prototypen til programmet mitt her og kosthold går ut på:

dag1 3xfail med pushups, 3xfail situps, 3xfail dips 3x45sec planken

dag2 4x4min rask jogging med 2min rolig mellom hvert intervall

også repeat

kosthold: passe og få i meg 78gram protein hver dag, variere maten mer og mer grønnsaker.

Skal se litt hva de har på den lokale helsekosten av proteinpulver, kreatin og andre kosttilskudd.

Inspill? takker for alle svar :) ynglingsøvelsen min er knebøy og markløft så føles litt half-ass dette men imotsetning til bare pizza/burgerspising og daffing på sofaen er det vel ett stort skritt opp :)

Endret av Mr. Primera
Lenke til kommentar

Skaff deg en sekk, og legg vekter eller andre tunge ting oppi, så får du trent med litt ekstra vekt i tillegg, du kan vel og ta med knebøy uten stang, sideplanke, variere utførelsen på pushups, pullups, utfall, osv. Ville også variert løpingen litt mer, få inn noen langturer på 1+ time :)

Lenke til kommentar

Dæven, mye jeg ikke hadde tenkt på :dribble:

tenker jeg order ett nytt mer kompleks forslag på jobben imorra :cool:

hva med langtur/intervall annenhver joggetur? kan jeg trene knebøy dagen før eller dagen etter jogging med tanke på restutisjon?

Lenke til kommentar

Siden du ikke har råd til treningsstudio kan du gjøre noen investeringer i utstyr selv som kommer til å vare lenge :) Hvis du har råd kan du kjøpe følgende:

- Vektvest, helst opp til 30 kg så du har noe å jobbe med. Rundt 1000 NOK fra utlandet, med vekter inkludert

- Ab wheel, koster ca. 100 kroner

- Justerbare hantler, enkle på 20 kg fra G-Sport bør holde til å begynne med

Dette kan du lage selv, tilnærmet gratis:

- Dekkslede (

)

- Dipsbelte (

)

Kjører du på med alt dette har du grunnlaget for å trene skikkelig bra etter sommeren også ;) Ellers så ligger det et programmer med kun kroppsvekt i nybegynnertråden, så se der :)

Endret av Discipline
Lenke til kommentar

Siden du ikke har råd til treningsstudio kan du gjøre noen investeringer i utstyr selv som kommer til å vare lenge :) Hvis du har råd kan du kjøpe følgende:

- Vektvest, helst opp til 30 kg så du har noe å jobbe med. Rundt 1000 NOK fra utlandet, med vekter inkludert

- Ab wheel, koster ca. 100 kroner

- Justerbare hantler, enkle på 20 kg fra G-Sport bør holde til å begynne med

Dette kan du lage selv, tilnærmet gratis:

- Dekkslede (

)

- Dipsbelte (

)

Kjører du på med alt dette har du grunnlaget for å trene skikkelig bra etter sommeren også ;) Ellers så ligger det et programmer med kun kroppsvekt i nybegynnertråden, så se der :)

skal sjekke ut det der nermere på jobb imorra (mye dødtid :cool: )

hva anbefales av kosttilskudd?, kreatin, proteinpulver og omega 3? andre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...