Gå til innhold

Trenger Råd Om Trening

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å søke Fallskjermjeger når jeg skal til militæret og har derfor planlagt å begynne med trening så fort som mulig. (Er 94 Modell forresten) Og jeg trenger noen råd om treningen min.

Jeg har tenkt å følge Hæren Fallskjermjeger Treningsprogram - http://www.fallskjermjeger.no/treningsprogram_FJ-small.pdf

så fort jeg har skaffet meg utstyret. Men jeg har litt problemer med å finne ut hvordan jeg skal øve på opptakskravene og slikt.

Søkeren må klare de fysiske minstekravene som er:

• 5 hang ups (opptrekk)

• 35 situps (festede bein)

• 20 ryggups (ryggrulle)

• 30 armhevinger (pushups)

• 5000m landeveisløp - tidskrav: 26 minutter

• 7 km speedmarsj med 22 kg sekk og våpen - tidskrav: 52 minutter (antrekk: uniform og feltstøvler)

• Kunne svømme 200 meter

I treningsprogrammet står det at man burde øve på alt dette. Men jeg vet ikke hvor jeg skal kunne øve Ryggrulle og Hang Ups.

Jeg kan for så vidt henge opp en Hang Up stang i huset, men jeg skal jo ikke være i huset når jeg trener på bl.a 5000m. Så det vil jo ligge litt dårlig til.

Og jeg vet heller ikke åssen jeg skal kunne øve Ryggrylle utenom inne i treningshaller, men jeg gidder ikke å betale over 500kr uken bare for å øve på Hang ups og Ryggrulle.

Så er det noen her som har noen tips til alternative/andre måter å trene disse tingene på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Hang ups kan du trene i skogen. Finn et tre med en gren i passelig høyde på stammen. Så enkelt kan det gjøres, og det er helt gratis.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Hangupsstang anbefales. Helt klart en øvelse man burde trene litt på, og også ha mye å gå på da man fort kan få hangups rett etter å ha makset pushups og tatt deg helt ut på 5000m.

Min erfaring med ryggrulle er at alle som er høvelig sterk i korsryggen greier 20 stk greit, men dette må selvsagt sjekkes på forhånd. Jeg mener uansett at det ikke er noen vits i å trene mye på denne øvelsen, bruk heller tiden på de andre styrkeøvelsene, marsjtrening og generell kondisjon. Mener at man blir stoppet på 20 rygghevninger uansett, så det spiller liten rolle om du greier 25 eller 40.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...