Gå til innhold

Hjelp til kjøp av AM2+ HK

Anbefalte innlegg

Jeg har en Phenom x4 prosessor, et skjermkort og litt DDR2-ram til overs fra en av guttene i huset som har oppgradert gaming-pc'en sin.

Jeg har kikket litt etter et AM2+ kort som jeg kan bruke til å snekre sammen en billig og tålig bra PC til et av de mindre bemidlede barna i huset. Kortet kan være ATX eller mini-ATX, men må støtte Phenom x4 (ikke bare Phenom II) og PCI Express 2.0...helst under kr 500.

Jeg har kikket litt på web-shop'er, men finner ikke noe, som er på lager iallfall.

Kortet komponentene kommer fra er et Gigabyte GA-MA770-UD3, som har vist seg å være et glimrende kort.

Et nytt slikt eller tilsvarende er altså hva jeg ser etter....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går under det samme, du merker ingen verdens forskjell om du putter et skjermkort i pci express x16 eller pci express x16 2.0.

Kanskje ikke så mye i praksis, men PCIe 2.0 har faktisk dobbel så høy bit-rate enn første generasjons PCIe. Formfaktoren passer på tvers av versjon, så en kan godt kjøre 2.0-kort på et 1.0-HK

Uansett er det greit å vite at en har optimale komponenter...

Se artikkel her

Dette HK'et skulle forresten gjøre susen, men er selfølgelig ikke på lager...

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt et ASUS M4A785-M hos Multicom. De har det ikke på lager, men all den tid det står oppført i butikken og er kjøpt og betalt, satser jeg på at det dukker opp...en gang!

Vil sette det opp med Phenom x4 2,3GHz / Sapphire Radeon HD 4870 512 / 6GB DDR2 / Win 7_64.

Satser på at dette vil bli en tålig grei økonomi-midi-gaming-PC, kanskje med litt oppklokking av både CPU og skjermkort.

Kortet er også utstyrt med såkalt hybrid-crossfire-funksjon, som vel skal kunne knytte de integrerte grafikkressursene sammen med det eksterne skjermkortet....kan vel også gi en liten ekstra boost (?)

Er det forresten noen som vet om en i et slikt hybrid crossfireoppsett kan nytte seg av den integrerte HDMI-porten på hovedkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...