Euklid Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 I dag natt har jeg prøvd å herme etter en del flinke tripod-i-vannkanten-fotografer her på forumet. Alt annet enn enkelt, det der – og resultatet ble deretter. Mer trening trengs – tror sannelig jeg også begynner å kjenne på noen begrensninger i kameraet etter hvert; bedre optikk og et mer solid stativ hadde også gjort seg. Men jeg sparer til mellomformat, slikt får vente ... (Bildet linker til flickr.) 2 Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 I dag natt har jeg prøvd å herme etter en del flinke tripod-i-vannkanten-fotografer her på forumet. Alt annet enn enkelt, det der – og resultatet ble deretter. Mer trening trengs – tror sannelig jeg også begynner å kjenne på noen begrensninger i kameraet etter hvert; bedre optikk og et mer solid stativ hadde også gjort seg. Men jeg sparer til mellomformat, slikt får vente ... (Bildet linker til flickr.) Litt offtopic dette, men sikker på at ikke et godt og stødig stativ + god optikk vil lønne seg ovenfor et FF-hus? Altså, du kan jo kjøpe optikk beregnet på fullformat, så er du klar til å skifte til FF, men du bruker crop til du har pengene. Med mindre du har veldig spesiell nytte av et FF-hus tror jeg det vil være en bedre løsning. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Du har helt rett i at en marginal oppgradering vil kunne gjøre ting bedre her og nå. Problemet er at jeg skal kjøpe mellomformat, ikke fullformat – optikk til 645 eller Hasselblad går dårlig på min lille APS-C-Pentax. Men et skikkelig stativ kan jeg alltids rive i uansett. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Du har helt rett i at en marginal oppgradering vil kunne gjøre ting bedre her og nå. Problemet er at jeg skal kjøpe mellomformat, ikke fullformat – optikk til 645 eller Hasselblad går dårlig på min lille APS-C-Pentax. Men et skikkelig stativ kan jeg alltids rive i uansett. Beklager. Leste fullformat, mens du egentlig skrev mellomformat. En liten glipp fra min side der. Lenke til kommentar
Hocki Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Flott sjøhus på Sjernarøy i Ryfylke. Bilde er tatt med vann opp til nakken og det er et under at ikke kameraet ble vått og ødelagt Endret 3. juli 2011 av Hocki125 4 Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Flott sjøhus på Sjernarøy i Ryfylke. Bilde er tatt med vann opp til nakken og det er et under at ikke kameraet ble vått og ødelagt Synes du kunne stått på en krakk i vannet, så du akkurat hadde fått med toppen av taket! Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Litt makrobilder fra 22. juni! =) 100mm, 1/200s, f/8, ISO200, Flash Fired 100% Crop her 100mm, 1/200s, f/9, ISO200, Flash Fired 100% Crop her 100mm, 1/200s, f/9, ISO200, Flash Fired 100% Crop her 5 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Fikk ny telefon. Må teste kameraet litt, og plage dere med resultatet! Hipsterchili Samsung Galaxy SII og hipster-app av noe slag. Im shure u gonna hate it! 2 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) < ski > by Abjohansen, on Flickr Pink! by Abjohansen, on Flickr To bilder fra i dag. Endret 3. juli 2011 av Bjohansen 2 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Fikk ny telefon. Må teste kameraet litt, og plage dere med resultatet! Hipsterchili Samsung Galaxy SII og hipster-app av noe slag. Im shure u gonna hate it! DIN JÆVEL! Få telefonen din. Nuh! 1 Lenke til kommentar
piltar Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Flott sjøhus på Sjernarøy i Ryfylke. Bilde er tatt med vann opp til nakken og det er et under at ikke kameraet ble vått og ødelagt Sjyljarvik på Kjørkjøy? -Anbefaler dere og dra til Finnborg for og bade. Det er 20 grader i vannet der! (insjøen oppå holmen, ikke havet) http://imageshack.us/photo/my-images/713/img2134h.jpg/ Endret 3. juli 2011 av piltar Lenke til kommentar
# offline Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Hipsterchili Kunst Har bestilt meg to MF kameraer, begge har 6*9cm billedruter, vurderer sterkt om jeg skal bruke penger på en Epson V750 skanner. Mye penger, men sikkert verdt det. Jeg selger unna ting og tang for å ikke stikke hull på sparekontoen, derfor måtte jeg ta meg en JPG-tur med Samsung EX1 før den forsvinner Denne er croppet fra 10mp til under 2mp. 2 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Noen av bildene mine fra gårsdagens fototreff i Trondheim Undergangen ved Heimdal stasjon Gjengrodd Heimdal stasjon Norges korteste 50-sone Antakelig... 4 Lenke til kommentar
# offline Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Mitt siste bilde tatt med LX5 Litt glad for at det var et brukanes bilde... 4 Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Kom over et par veteran biler i dag. Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) 3 4 5 randomz fra Paris: IMG_9611 by H.Treider, on Flickr IMG_0219 by H.Treider, on Flickr IMG_9975 by H.Treider, on Flickr IMG_9720 by H.Treider, on Flickr IMG_9766 by H.Treider, on Flickr Endret 3. juli 2011 av haakon680 7 Lenke til kommentar
Morten A.R Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Flotte bilder haakon680! 50mm er så knall! Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Flotte bilder haakon680! 50mm er så knall! Takk! Etter at jeg kjøpte Sigmas 50mm så har jeg ikke brukt nesten noe annet x) Edit: Spesielt når jeg får låne fullformat Endret 3. juli 2011 av haakon680 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå