tomsi42 Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 Det var meget flotte bilder Tomsi! Takker og bukker. Syntes jeg fikk det til brukbart i dag Lenke til kommentar
Breni Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Litt fra en nedlagt beinmelsfabrikk på Mogreina Jobber med hdr teknikken men jeg har en del å gå på når jeg det gjelder å få det realistisk ser jeg.. IMG_0702-Edit.jpg by Petter Brenni, on Flickr Untitled by Petter Brenni, on Flickr Untitled by Petter Brenni, on Flickr 5 Lenke til kommentar
gerri28 Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Prestekrage og en liten edderkopp. 3 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 Det er jo agurktid nå. Så hva passer bedre enn en liten serie fra et gartneri som dyrker agurker? 2011-07-02-15-55-37 by tomsi42, on Flickr 2011-07-02-15-58-47 by tomsi42, on Flickr 2011-07-02-16-00-40 by tomsi42, on Flickr 2011-07-02-16-04-06 by tomsi42, on Flickr 2011-07-02-16-11-53 by tomsi42, on Flickr 5 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 Litt fra en nedlagt beinmelsfabrikk på Mogreina Jobber med hdr teknikken men jeg har en del å gå på når jeg det gjelder å få det realistisk ser jeg.. Trodde HDR og realistisk var to motstridende konsepter jeg Synes du er godt på vei. Særlig det første ble bra. 1 Lenke til kommentar
Breni Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Litt fra en nedlagt beinmelsfabrikk på Mogreina Jobber med hdr teknikken men jeg har en del å gå på når jeg det gjelder å få det realistisk ser jeg.. Trodde HDR og realistisk var to motstridende konsepter jeg Synes du er godt på vei. Særlig det første ble bra. Takk for det Du har et poeng! ..men litt teoretisk så er det er samtidig mer realistisk med hdr i forhold til øyet vårt enn det dynamiske omfanget kameraet klarer i en eksponering - riktignok hvis man drar spakene pent og forsiktig Edit: Siste bildet ditt var rått tomsi! Deilig lys. Endret 2. juli 2011 av Breni Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Det er jo agurktid nå. Så hva passer bedre enn en liten serie fra et gartneri som dyrker agurker? Flotte bilder med veldig flott lys. Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 En liten blomst. Kampen for tilværelsen. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 Edit: Siste bildet ditt var rått tomsi! Deilig lys. Takk. Det som var interessant, er at plantene får lys innenfra, så hvitbalansen gikk "helt agurk", som Trondster ville sagt. Men ved å velge tungsten (Incandescent) i Bibble, så ble det bra. Flotte bilder med veldig flott lys. Takker og bukker. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 Kampen for tilværelsen. Det ser ut som om soppen vinner her. Interessant fenomen. Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Takk for det. Oppdaget at kranen var oppned, har lastet opp ny versjon hvor dette er rettet på. Ble det bedre/dårligere? Slettet den gamle versjonen (oppned) fra flickr pga. begge ble synlig i photostreamen. Er det mulig å endre på dette? Skulle gjerne hatt begge versjonene på nett for sammenligning. Syntes det faktisk ble bedre nå. Så mye mer naturlig ut. Breni: Angående fabrikk på Mogreina, jeg bor like ved, kanskje jeg skal sjekke ut den. Er den i nærheten av den skolen eller campingplassen? Btw bor du i nærheten? Bor selv på Jessheim. Endret 2. juli 2011 av Sjulimann Lenke til kommentar
Breni Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Breni: Angående fabrikk på Mogreina, jeg bor like ved, kanskje jeg skal sjekke ut den. Er den i nærheten av den skolen eller campingplassen? Btw bor du i nærheten? Bor selv på Jessheim. Den ligger tvers over veien ved campingplassen (se bildet i spoiler) Bor selv på Oppegård, 20 min fra Oslo Tar et par timer å komme seg dit med tog og buss.. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Selv om disse to bildene på ingen måte er revolusjonerende, eller er fototeknisk godt gjennomført, er det allikevell noe med disse bildene som fascinerer og knytter meg til de. Det er vel også det foto handler om - å skape en relasjon til bildene på et personlig nivå? .. by FredrikV., on Flickr .. by FredrikV., on Flickr Endret 2. juli 2011 av FredrikV. 2 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Føler jeg hopper etter Wirkola(er), men her kommer mine aller første bilder på akam.no anyway. Om man hopper etter Wirkola kan man fortsatt hoppe ganske langt.. Min trofaste og møkkete femmer: Jeg liker det du gjør her. Bildet fremstår gritty og smått skittent. Det passer utmerket. Komposisjonsmessig kunne kanskje bildet vært litt bedre, og komponert logoen litt bedre. Eksprementerte litt med utsnitt og spakene i DPP: Ikke dumt. Kombinasjonen av lav og sterk fargemetning fungerer bra. Michael Krohn (Raga Rockers) tatt fra utenfor festivalområdet i Rjukan: Dette liker jeg. Annerledes måte å fotografere musiker på. Kunne vært teknisk bedre, men det er en treningssak. 2 Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Da har jeg vært med på et kjempetrivelig heldags Akamtreff i Trondheim, så da blir det litt bilder. =) Dette er da de jeg ble mest fornøyd med selv. Old wall by Kristine S., on Flickr Reflections by Kristine S., on Flickr Horsey by Kristine S., on Flickr Noen få bilder til fra turen ligger også ute på Flickr. 3 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Må få juli tråden under "min innlegg", så starter da opp med to bilder fra flystevne på Kjeller 29.mai. Satt å jobbet litt med disse nå i kveld Endret 2. juli 2011 av k-h-s 1 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Hvilket fungere best? Farge eller s/h (hvis de funker i det heletatt da...) Et motiv jeg skal tilbake til, i dag stod det en bil parkert lite ved siden av som ødela litt. Søt og liten Vet at jeg bryter "maks fem bilder-regelen", men i og med at det er to versjoner av det ene bildet så tok jeg sjansen... Endret 2. juli 2011 av awesnes 1 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 En liten samling i fra jobben jeg har gjort forrige uke. Dette er jo bare noe av alt det jeg har jobbet med. Skulle gjærne delt å vist dere de gode portettene jeg har fått denne uka. Men kan desverre ikke legge ut alt av det. Derimot har lokalavisa kjøpt mye bilder av meg. Så hvis noen vil kan de se litt her : http://www.varingen.no/Diverse/Bildegallerier/Bildegalleri/tabid/420/AlbumID/50188-963/language/nb-NO/Default.aspx (ikke jeg som har alle bildene, men det ser dere jo) Starter derimot med litt krative bilder i fra ukas jobb. 3 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 Vet at jeg bryter "maks fem bilder-regelen", men i og med at det er to versjoner av det ene bildet så tok jeg sjansen... Jeg tror vi tåler et bilde eller to ekstra når kvaliteten er på dette nivået. Regelen er der mest for å kunne stramme opp de som poster en raus med snapshots uten mål og mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå