Natrich Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Fredrikstad Mekaniske Verksted-området, en stadig voksende bydel i Fredrikstad. Større bilde 3 Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Fikk tilbake iPhone i forrige uke, så har fotografert litt med den: Untitled by Ole Gunnar Onsøien, on Flickr On the roof. by Ole Gunnar Onsøien, on Flickr Har også vært ute og kjørt litt, så denne solnedgangen (fotografert med XZ-1): Solnedgang by Ole Gunnar Onsøien, on Flickr 2 Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Gikk en tur oppover Akerselva fra Nydalen i går, og fikk heldigvis til noe brukbart, hvertfall i mine øyne. EXIF: Nikon D7k 17-55 2.8@55mm f16 1/15sek ISO200 +0,3EV Var vanskelig å få til noe skarp, håndholdt på 1/15sek UTEN noen form for VR; fikk det dog til ganske greit. Et bilde i ca samme stil. Hvilket er best, synes dere? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 1D MK III eller IV. Med en sigma-avskyelighet frempå Ja, stussa litt på den. Eneste som ligner på canon-optikk der er jo den røde ringen; men det har også noen av Sigmas objektiver. Med et MK3 eller 4 burde man da ha L-optikk(evt noe annet snadder), men det der ser skremmende likt ut som en 70-300 APO OS fra Sigma. Så lenge det ikke er snakk om fokusfeil burde det ikke by på noe problem å bruke en Sigma 70-200 på en 1Dmk3. En 1Dmk4 har høyere pikseltetthet, men tror nok ikke trenger å være noen umulighet læll. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 1D MK III eller IV. Med en sigma-avskyelighet frempå Ja, stussa litt på den. Eneste som ligner på canon-optikk der er jo den røde ringen; men det har også noen av Sigmas objektiver. Med et MK3 eller 4 burde man da ha L-optikk(evt noe annet snadder), men det der ser skremmende likt ut som en 70-300 APO OS fra Sigma. Så lenge det ikke er snakk om fokusfeil burde det ikke by på noe problem å bruke en Sigma 70-200 på en 1Dmk3. En 1Dmk4 har høyere pikseltetthet, men tror nok ikke trenger å være noen umulighet læll. Ser imo ut som 70-300 APO OS, noe som er et OK objektiv. Kan nok gi god kvalitet det; bare tenker at når man har et 1dmk3 tar man seg kanskje råd til en 70-200L eller lignende. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Et bilde i ca samme stil. Hvilket er best, synes dere? [/b] Take #2 er bedre, mener nå jeg. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Eventuelt har man bare råd til et Sigma-objektiv fordi man har et 1Dmk3? Strengt tatt burde ikke den lave pikseltettheten til 1Dmk3 sin 10mp APS-H-sensor være det mest krevende for optikk, for å si det rett frem. Jeg forstår poenget ditt, men la oss huske at det er tilfeller der muligheten til å blende ned gjør slik optikk mer enn god nok, mens skuddtakt, AF-ytelse og andre elementer et proffhus gir kan gjøre jobben mye lettere for fotografen. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Nå er vel det primære problemet til Sigma å treffe fokus (særlig på Canon); så hvis man har fått kloa på en utgave som fakitsk fokuserer rett; så bør den være grei nok, selv på et gate-treff Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Et bilde i ca samme stil. Hvilket er best, synes dere? [/b] Take #2 er bedre, mener nå jeg. Enig i den, hehe. snip Haha, det er nok slik ja; bruke alle pengene på proffhus, og slantene som er igjen på optikk. Forstår dog poenget ditt. Kanskje vi skal la det ligge ved det, det er jo litt offtopic imo. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Mjoda. Jeg har jo det motsatte problemet, et hus som ikke lenger er i toppklasse, men optikk som er det. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Mjoda. Jeg har jo det motsatte problemet, et hus som ikke lenger er i toppklasse, men optikk som er det. Stakkars. Jeg har ingenting i toppklasse; ergo inget problem. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Omsider har jeg fått overført feriebildene til min egen data. Her er et overskudd fra min mislykkede junifest. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Det ble en liten tur til Gatebiltreff på Rudskogen Motorsenter 8. - 10. juli 2011. Det var flere fotografer på plass...og utsikten var upåklagelig (Selv om luften var godt mettet med svidd gummi og eksos...) Og med det BESTE utstyret på plass - er det klart for foto-fest... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Mjoda. Jeg har jo det motsatte problemet, et hus som ikke lenger er i toppklasse, men optikk som er laget for å brukes på en alt for liten bildesensor. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Go' bilen Neste gang jeg er der skal jeg tenke på lyktestolpene i bakgrunnen. Er ikke direkte pent... Endret 10. juli 2011 av CFM Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Litt streng mor i dag: Og lånt i fra bildekritikken; two little pigs: Lenke til kommentar
# offline Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Noen bilder fra idag. Jazz by Kenta F1.8, on Flickr Kebab by Kenta F1.8, on Flickr Slow Walker by Kenta F1.8, on Flickr Trainless by Kenta F1.8, on Flickr 3 Lenke til kommentar
cFc Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Noen bilder fra idag. Slow Walker by Kenta F1.8, on Flickr Liker virkelig dette! Nydelig skarphet og blur i bakgrunnen er meget pen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå