Gå til innhold

Nokia N8 ELLER HTC desire S

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!!!!

Nå trenger jeg en ny telefon, men er veldig usikker hvilken jeg skal velge...

Jeg hadde Nokia C7 tidligere som var hos meg i ca. 2 uker, så ble den stjålt:(

Nå er det vanskelig å være uten telefon....

Jeg har veldig lyst på Nokia N8 eller HTC desire S. Men vet ikke hvilken av de to som er best. Hvilken av disse to mobilene hadde dere valgt?

Jeg håper dere kan hjelpe meg med dette valget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt problem er å ta Nokia seriøst etter at de annonserte at Meego ikke skulle forsette å utvikles mens Intel forsatt bedrev reklamering for under CES i år. Paul Miller har en ganske god artikkel om dette her: Nokias burning platform phoenix.

De har også flyttet produksjonen om Meego til et annet selskap...jeg er bare usikker på hvor mye slagkraft Nokia egentlig klarer å levere når de ikke. De legger ned butikker rundt om kring for de ikke finner de lønnsomt.

Så har de tillegg en device som er bare for developer som de heller ikke vil selge til folk.

Med tanke på at N9 er straks om hjørnet ville jeg nok ikke ha valgt å kjøpe N8.

Desire S er et ganske sikkert kjøp, er sånn nogen lunde oppdatert men rooting til telefonen skal vist ikke være tilgjengelighvis du har lyst til å leke med andre ROM en HTC Sense.

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Jeg skiftet mobil for 3-4 uker siden etter å ha surret rundt i "Anderoid-land" i noen måneder med HTC Desire HD. Jeg skal gladelig innrømme at jeg er en som er glad i gadgets og helst vil ha det siste nye innen mobiler. Derfor valgte jeg i sin tid Desire HD når den kom. Etter å ha lekt meg med apps, widgets, live wallpapers++ ble jeg faktisk lei av telefonen etter en måneds tid. Når den i tillegg begynte å fuske så ble irritasjonen bare større og større over en telefon som ikke kunne levere primærvarene godt nok i løpet av det knappe døgnet jeg hadde strøm på mobilen. Og med primærvarer mener jeg telefoni, kamera,GPS og tildels internett. Når jeg i sin tid valgte Desire HD var også N8 sterkt i søkelyset, men jeg ble lokket vekk fra lyset pga all hypen rundt Desire HD'en og at Anderoid var fremtiden. Når jeg nå igjen skiftet mobil, holdt jeg på å gå i samme fellen. Mye skriverier og lovprisning av Samsung S2 fristet meg veeldig, men etter å ha gått en runde med meg selv falt valget på N8. Valget ble gjort på bakgrunn av at telefonen kan levere det jeg mener er primærbehovet i en mobil. Og N8 leverer så til de grader!! Angrer ikke et sekund på valget. Fantastisk kamera med egen FYSISK kameraknapp. Meget god navigasjon - GRATIS! Og ikke minst batteritiden som ved normal bruk holder ca 4 døgn (tidligere så måtte desire HD'en plugges i laderen en gang i døgnet). Og den fysiske størrelsen på N8 er i mitt hode et pluss i forhold til Desire HD/Samsung S2. Samt at N8 virker mye mer robust.

Skal innrømme at N8 ikke har et så polert OS, men til mitt bruk så fungerer det mer enn greit nok. Har tillit til at de kommende oppgraderinger vil bedre dette betraktelig.

Smaken er som baken - delt, men jeg er i alle fall glad for at valget falt på en N8 og ikke en Samsung S2

EDIT - og at den fortsatt bortimot ett år etter at den kom på markedet, ligger på 4.plass på GSM arenas rankingliste "By daily interest", sier vel sitt om at dette er en telefon som fortsatt interesserer....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...