Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe flyspake til flysimulator?

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvor kan jeg få kjøpt en flyspake og slik som gir flyet mer fart... throttle.. Husker ikke noe navn på norsk bortsett fra gasspedal xP Bare at man styrer denne med hånden.

Fant Logitech Flight System G940, men prisen er jo på 2300kr. Alt før mye for meg.. Men så er jo det inkludert pedaler med der.

Mvh Patrick.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ingenting om øvre prisgrense, bare at 2300,- er for mye, eller hvorvidt det må være et HOTAS.

Saitek Cyborg V1 har egen gasshendel og er rimelig.

Hvis HOTAS er hva du vil ha, er Saitek X52 et av de som gir mest for pengene i dag. Det er programmerbart i tre lag, noe som gir omfattende funksjonalitet i simulatoren(e) du vil benytte det med. X52 koster f.t. 909,- ved Dustin. Det finnes også en litt mer avansert modell med tilnavnet "Pro", som koster drøye fire hundre kroner mer, men X52 er nok mest "bang for the buck".

Du får også kjøpt billigere HOTAS, men jeg ville personlig satt den nedre grensen ved X52. Saitek lager bra utstyr uten at det koster fletta, og deres HOTAS-serie har vært populære produkter gjennom årene.

Lenke til kommentar

Bare hyggelig :) Håper du får mye glede med det kommende Jane's-spillet. Jeg hadde Apache Longbow Gold og F/A-18 selv en gang. For å være ærlig brukte jeg mer tid med F/A-18; det hadde en bra balanse mellom realisme og arcade, og det var morsomt.

Sjekk også bruktannonser for Thrustmaster Cougar samt Saitek HOTASene, da det ikke må være nytt. Vær obs! på at særlig TM Cougar er kjent for å ha feil og problemer rett fra fabrikk, bl.a. mangel på grease i gimbalmekanikken eller throttle-leddet, og/eller et ødelagt Ant/Elev (radar)potmeter som resultat av hardhendt montering og slapp kvalitetskontroll. Spør særlig om disse tingene.

Jeg har ikke spilt noen av Sturmovik-titlene, men skal ikke se bort fra at jeg kjøper et par av de etter hvert, hvis interessen for flysimmer vender tilbake igjen (nå for tiden går det mest i sim racing og bilspill med ratt og pedaler).

Lenke til kommentar

Har selv hatt X45 i 7 år. Den er nok på tide å bytte ut, men fungerer fremdeles veldig bra. Ikke mange stikker som holder så lenge. Så X52 er nok sikkert et bra kjøp.

vil bare i farta anbefalle Rise of flight om du ikke har prøvd det. Den nye Demoen av spillet osm er ute nå, gir det HELE spillet gratis, men med bare to fly. Resten av flyene kan kjøpes utenom. Men helt genial for å teste ut spillet. Om du liksom skulle trenge flere spill å teste ut stikka på :)

Jeg har også il 2 sturmovik cliffs of dover, men lagt det på hylla, altfor uferdig. Kanskje jeg tar det opp igjen om et par års tid, om de fortsetter å suporte spillet like bra som de gjorde med orginale IL2.

Lenke til kommentar

Tusen takk før råd!

Skal vente litt før jeg bestemmer meg før hva jeg går før :)

GrinderX9: Har testet Rise of flight å synes det er rått! Men har blitt mer hekta på Il 2 sturmovik COD.. Når jeg kjøpte spillet var det full av bugs og problemer, er helt enig med deg der.. Det er et uferdig spill! Nesten ikke spillbart før mange, men når jeg fikk ordnet meg nytt skjermkort så gikk en del av bugsa bort :) Nå spiller jeg uten noen problemer ! Er en helt utrolig opplevelse å spille online :p Så da trenger jeg en skikkelig flyspake! :)

Takker for hjelpa folkens :)

Lenke til kommentar

Hei!

Hvor kan jeg få kjøpt en flyspake og slik som gir flyet mer fart... throttle.. Husker ikke noe navn på norsk bortsett fra gasspedal xP Bare at man styrer denne med hånden.

Fant Logitech Flight System G940, men prisen er jo på 2300kr. Alt før mye for meg.. Men så er jo det inkludert pedaler med der.

Mvh Patrick.

Takket være tråden din,fikk jeg lyst til å kjøpe meg stikke selv=)

I dag gjorde jeg det.Jeg ga 350,- riksdaler for en ganske grei stikke(med throttle)og ørten knappfunskjoner slik som flaps,hjulsettkontroll og alt det du trenger for å fly.

Jeg fikk tak i en stikke som heter Logitech Extreme 3D PRO.Denne hadde de på Sandvika Storsenter,nærmere bestemt på Teknikmagasinet.Ingen andre butikker hadde noe som helst av joysticks til PC.

Alternativet er nettbutikk av et eller annet slag.

Dette er virkelig en god stikke til denne prisen.Ikke vits å svi av tusenlapper på noe mer,spesielt dersom du ikke har råd.

Jeg digger spesielt at foten er tung og stor.Her snakker vi 20x20 cm fot som veier sikkert halvkiloen.Stødig og fint å fly med!

http://www.logitech.com/en-us/gaming/joysticks/devices/291

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...