spamex Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Hei Fikk pcen min i dag og da satte jeg inn Corsair H50. Men nå som jeg skrur på pcen blir CPUen på rundt 62-65 grader. Vennen min som har samme HK, CPU og kjøler har CPUen på 25-30 grader. Jeg har skjekket om den er skrudd bra nok fast og det tror jeg den er. Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Her må det vel være at du enten ikke har kjølepasta på eller at pumpa ikke går og får dratt væska gjennom radiatoren.. Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Husket å ta av eventuell plastikk-beskyttelse?.. Glemte det på min A70 en gang:P, men heldigvis skrudde jeg den ikke før mamma (av alle mennesker, hun er en generell internett bruker og burde ikke skjønne at den skulle vekk) så at det var en plastikk dubbeditt der:P Lenke til kommentar
spamex Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Husket å ta av eventuell plastikk-beskyttelse?.. Glemte det på min A70 en gang:P, men heldigvis skrudde jeg den ikke før mamma (av alle mennesker, hun er en generell internett bruker og burde ikke skjønne at den skulle vekk) så at det var en plastikk dubbeditt der:P Plastikken er tatt vekk Her må det vel være at du enten ikke har kjølepasta på eller at pumpa ikke går og får dratt væska gjennom radiatoren.. Vet du hvordan jeg kan fikse det med pumpa? Husket kjølepasta ? Tror det var på fra før av. Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Vet du hvordan jeg kan fikse det med pumpa? Aner desverre ikke, men hvis den er ny bør det gå på reklamasjonsretten for da er det noe galt med kjøleren du har kjøpt.. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 Vet du hvordan jeg kan fikse det med pumpa? Aner desverre ikke, men hvis den er ny bør det gå på reklamasjonsretten for da er det noe galt med kjøleren du har kjøpt.. Ok, skal sjekke i dag om noe mangler. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Du har plugget inn strømkabel for både pumpe og vifte lurer han på. Det er mulig du har klart å sette pumpa feil også, men jeg tviler litt på dette med tanke på monteringssystemet. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 Du har plugget inn strømkabel for både pumpe og vifte lurer han på. Det er mulig du har klart å sette pumpa feil også, men jeg tviler litt på dette med tanke på monteringssystemet. Kablene har jeg satt riktig. Hvordan kan jeg klare å sette pumpa feil? Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Siden det er ett lukka system regner jeg at det var ferdig montert ved levering og da kan du ikke ha montert pumpa feil.. Prøv og ta kontakt med cosrair sin support og spør dem.. Edit: prøv å ta den av og legge på kjølepasta, jeg har aldri opplevd at det har vært på fra før på noen av Corsair sine produkter. Endret 1. juli 2011 av ChristianL Lenke til kommentar
spamex Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 Siden det er ett lukka system regner jeg at det var ferdig montert ved levering og da kan du ikke ha montert pumpa feil.. Prøv og ta kontakt med cosrair sin support og spør dem.. Edit: prøv å ta den av og legge på kjølepasta, jeg har aldri opplevd at det har vært på fra før på noen av Corsair sine produkter. Det var på kjølepasta. Det var jeg som skrudde den inn, ikke komplett. Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Det var på kjølepasta. Det var jeg som skrudde den inn, ikke komplett. Ikke sånn jeg mente, jeg snakket om selve kjøleren som kommer som ett ferdig produkt.. Regner med at hele er montert siden den er lukket.. Edit: Skrivefeil Endret 2. juli 2011 av ChristianL Lenke til kommentar
Khani Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Husket og sette strømkabelen i pumpa? Hvis den sitter i kan du høre etter om pumpa lager lyd eller om det kommer lyd fra ludtbobler i vannet. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Har dere samme kabinett? Kan og være dårligere luft sirkulering. Prøvd med døren av? Lenke til kommentar
spamex Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 Har dere samme kabinett? Kan og være dårligere luft sirkulering. Prøvd med døren av? Vi har samme kabinett ja. Alt er likt utenom harddisker og GPU, så tror ikke det er så stor forskjell. Prøvd med døren av og på. Kan det ha noe med Core Temp ? Det var på kjølepasta. Det var jeg som skrudde den inn, ikke komplett. Ikke sånn jeg mente, jetg snakket om selve kjøleren som kommer som ett ferdig produkt.. Regner med at hele er montert siden den er lukket.. Åja, den er jo lukket. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Sjekk med denne for sikkerhetsskyld http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg ahr selv montert en Corsair H50. Kjølepasta er ferdig satt på pumpa. Husk å koble den lille kabelen fra pumpa i CPU Fan headeren på hovedkortet og sette den til max hastighet i BIOS. Du må også sette en vifte (enten den som følger med, som bråler veldig) eller en annen på radiatoren. 62-65 grader er veldig høyt med den kjøleren, så er noe som er galt. Har du koblet alt riktig vil jeg anbfefale deg å sende den i retur, da det nok er noe galt med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå