MosRew Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Jeg har lagt ved et bilde av en pc jeg har satt opp på Dustin.no Det jeg lurer på er, kan jeg opprettholde ytelsen men gå ned i pris f.eks. bytte ut noen komponenter? med tilnærmet ytelse? Ser ellers oppsettet bra ut? Endret 30. juni 2011 av MosRew Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Det holder med 4 GB ram, men bare gå for mer om du er en skikkelig multitasker. Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) hva med skjermkort? Hovedkort? PSU? må det være såpass? eller kan man "kjipe inn"? for å få ned prisen. Vil ha mye power men billigst mulig. Dette skal bli mitt første Intel "bygg" så har 0 å niks peiling på hva som passer der Endret 30. juni 2011 av MosRew Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Du kan fint gå ned til 650Weren av samme modell Å ang hk, når du en gang skal kjøpe en cpu-kjøler så må det ver en som blåser nedover, sånt som stockkjøleren gjør, da dette hk er laget for sånt. Skjermkortet, det tar STOR plass, hele 3 slotter tar det. Viss du har sjans, kjøp MSI sin utgave på komplett eller mpx.no Da det er mindre (2slotter) Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Asus GTX570 DirectCUII er da et ypperlig skjermkort. Den eneste grunnen til at man skulle gå for noe annet må være størrelsen, men hvis den er uproblematisk så kjør på. Jeg har dette kortet selv og det er meget kjølig samtidig som det er tilnærmet lydløst. Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Har dere annet forslag til f.eks. Kabinett? Hovedkort? RAM?, vil helst ha ram med samme spesifikasjoner. Takker for innspill sålangt Trenger ikke å være Asus, liker Gigabyte også i den forstand Endret 30. juni 2011 av MosRew Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) 1. Er ikke Z68-hovedkort bedre? 2. Halverer du størrelsen på SSD-disken så halverer du prisen. Lite å hente på å legge inn andre ting enn OS på den. Den dagen du eventuelt trenger SSD-disk med mer plass så vil de garantert være både billigere og raskere. 3. Hvis du ikke spiller spill som er veldig krevende så klarer du deg nok med et 560ti skjermkort. Hvis du har et hk som støtter SLI så kan du jo slenge inn et ekstra hvis du trenger det senere. Du kan spare over 1500 på endringene foreslått i punkt 2 og 3. Endret 30. juni 2011 av AMDBunny Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Kom gjerne med link til hovedkort og slikt eller deler du/dere vil ha byttet ut. Endret 30. juni 2011 av MosRew Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Har laget et "litt" annet oppsett med noen små modifikasjoner blandt annet på HK,SK, SSD og Kabinett. Vil dere ha valgt en større SSD med mindre ytelse eller mere plass? Hvordan er Nvidia 560 opp i mot 570? er det stor ytelsesforskjell? Har dere noen formening om hovedkort valget? Endret 30. juni 2011 av MosRew Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Her er et Z68-hk jeg ville ha vurdert. Er ikke Z68-hk best? Hvis du ikke har umiddelbart behov for en kraftig cpu så kan du jo vurdere å hive inn en billig socket 1155-cpu nå, og så oppgradere med en Ivy Bridge cpu neste år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå