SuperSjantis Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Hallais! Jeg skal snart kvitte meg med min BenQ G2220HD, og vil ha en 24" skjerm. Det står mellom disse 3 BenQ, Acer, Acer. Jeg spiller LITT World of Warcraft og en god del CoD: Black Ops. Jeg ser også en del serier og filmer i HD, selv om det er mest spilling og surfing det går i. Jeg trenger ikke mulighet for tilkobling av lyd. Om noen har andre gode kandidater(ikke dyrere enn den 3 skjermen), ikke nøl med å poste Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Forskjellene mellom disse billige skjermene er begrenset til utseende på skjermen og kontakter bak. Pass på at du ikke kjøper en glossy skjerm bare. Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Okay, men det er ikke noen av de 3 skjermene som er glossy(selv om den 3. har et glossy illustrasjonsfoto). Vil gjerne at andre med peiling også svarer med noe fornuftig Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Nei ser ikke ut til at noen av dem er glossy. Som sagt så sitter det samme paneler i nesten alle de billigste skjermene, så forskjellene er neglisjerbare. Skal du ha merkbar forskjell må du opp på denne http://www.dustinhome.no/pd_5010550644.aspx Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Okayokay, men la oss si at jeg bryr meg fint lite om skjermen er mye bedre enn den jeg har atm. Jeg vil bare vite hvilken av de 3 som ville ha vært det beste valget. Personlig synes jeg nr.2 er mest pen å se på, men nr.3 er mye tynnere igjen. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg vet ikke hvor mange ganger du trenger å ha det gjentatt: Forskjellene mellom disse billige skjermene er begrenset til utseende på skjermen og kontakter bak. 2 Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Joda, jeg skjønner godt hva du mener, og takker for svar. Det JEG vil vite, er om LED-bakgrunnsbelysning er bedre enn CCFL eller motsatt, og om jeg burde ta en skjerm med 300 cd/m² eller 250 cd/m². Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 250 eller 300cd/m² har vel lite og si når jeg tenker meg om, ettersom jeg ikke sitter ved PC'n når det er lyst ^^ Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) LED og CCFL vil i utgangspunktet være identisk de første 5 årene. LED kan i teorien være noe hvitere, men du vil i praksis ikke se denne forskjellen før om minst 5 år, når ccfl rørene begynner å gulne. Med moderne ccfl rør tar det minst 5 år, gjerne 8-9 år. 250cd/m^2 er alt for lyst, og vil gi deg hodepine foran pcen, rundt 150cd/m^2 er det høyeste du burde ha på en skjerm du skal bruke mye for å ikke slite for mye på øynene. 100-110cd/m^2 er optimalt, men kan bli i mørkeste laget om du har sol inn i rommet midt på dagen. Endret 30. juni 2011 av Flimzes Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Thank you, sir boss. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå