fredpheonix Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 I huset vi bor har vi internett fra de nede via deres Dlink 655 router. Det er dratt kabel opp til oss og en Dlink switch her oppe. Samtidig er det satt opp et trådløst nett fra den samme routeren. Dette har fungert greit, med unntak av at trådløsnettet forsvinner ofte og det er frustrerende. For å løse dette har vi kjøpt oss en Dlink 615 router som vi tenkte å sette opp eget trådløst nett på. I min enkle tankegang skulle det være så lett som at jeg dro en kabel fra switchen og til den nye routeren, og alt skulle være greit så fort jeg satte opp trådløst nett. Sånn gikk det nok ikke... Det trådløse nettet kommer opp, men det er ikke på nett!? Jeg tipper dette har noe med settings på routeren å gjøre i form av IP eller DNS-konflikter, men dette kan jeg svært lite om. Kan noen hjelpe meg å få til dette? Setter stor pris på kjappe svar Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Du må sette opp routeren som bridge ikke router. Eller aksesspunkt eller hva nå D-Link kaller det. Endret 30. juni 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Du får konflikt med to routere med samme ipadresse. Logg inn på DIR-615 og sett den opp med statisk IP. Bruk f.eks 192.168.0.200. Lagre og koble deg opp mot den nye adressen. Gå deretter inn på innstillingene for LAN og slå av DHCP. Koble så nettverkskabel fra DIR-655 i en av lanportene på DIR-615 som nå fungerer som aksesspunkt + switch. Lenke til kommentar
fredpheonix Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Ja det er noe konflikt der. Men jeg vil jo lage mitt "eget" trådløst nettverk her oppe, slik at ikke latptoppen logger av nett hele tiden. Fungerer det på samme måte? Lenke til kommentar
fredpheonix Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Det fungerte som du sa, bare jeg som hadde dyttet kabelen inn i "internett"-pluggen og ikke i en av de 4 LAN pluggene. Så satta jeg den opp trådløst, og alt funker nå Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Bare pass på at DHCP er avslått for LAN (på din egen router), så skal det fungere fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå