Gå til innhold

Virtual Console

anaconda

Anbefalte innlegg

Er det helt dødt eller? Synes det kommer svært lite ut, og slik har det vært veldig lenge. Syntes det var helt fantastisk i begynnelsen når Wii kom ut, men plutselig ble det helt dødt. Hadde håpet på Shadowgate og Deja Vu som jeg spilte på Nes i sin tid. Fantastiske spill, som jeg har veldig lyst å spille igjen. Men det kommer vel neppe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virtual Console virker å være rimelig dødt nå dessverre, noe som er tragisk siden det er så mye potensial i det - spesielt om de hadde lansert flere ting som aldri kom ut her i utgangspunktet, slik som de har gjort med Super Mario RPG og Sin & Punishment feks. Dog tror jeg lisensierte spill som Top Gear og Goof Troop aldri kommer til å dukke opp, da rettighetene for lengst har skiftet hender. Super Soccer har vel en sjanse (og hadde du nevnt det litt før så kunne du fått min orginalcartridge som jeg solgte for den nette sum av fire kroner).

Shadowgate og Deja Vu hadde vært geniale dog, men de er vel ganske billige å skaffe seg til nes er de ikke? Tipper du får de for ca en hundrings til sammen. Om du har en Nes som virker dog.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Synes å huske at piratkopiering var en av unnskyldningene for at de ikke prioriterer VC noe særlig lengre. Noe som jeg egentlig tror er bare en dårlig unnskyldning. En del kan jo ligge i copywrighter etc. ?

Lenke til kommentar

Copyrights har definitivt mye av skylden, og jeg ville tenkt at piratkopiering heller ga dem en god grunn til å prioritere VC enn å la være. Alle som bruker VC vet vel hvordan man skal laste ned en emulator for å spille disse spillene gratis, men om de eksisterer på VC så er det en del av oss som faktisk gidder å betale for de i stedet, noe som burde være en fordel for Nintendo.

Lenke til kommentar

For min del så har det vært pga pris. Skal vi sammenligne? Kirby's Dream Land på eshop koster 32 kroner, mens Double Dragon koster 24 kroner fra samme konsollformat. Double Dragon har den perfekte prisen for et virtuell spill fra den originale Gameboy synes jeg, men har ikke kjøpt det siden spillet ikke ser interessant ut.

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...