iChristian Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Hvorfor er de to tingene et poeng, man har da fortsatt rettigheter til barna sine i de casene der... Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Man mister da ikke retten til sine barn om man blir skilt, ikke automatisk... NOEN menn fratas dessverre retten til å treffe sine barn, men langt fra noen regel... Kan ikke du finne fremm statistikken over barnebidrag som betales og hvem som får hovedommsorgen etter skillemisse fordelt etter kjønn? Også kan du sammtidig legge ved hvor vanlig 50/50 fordeling uten noe bidrag er etter en skillsmisse... Også kan du legge ved hvor mange som faktisk ønsker full omsorg eller delvis omsorg for sine barn etter skillsmissen. Inntrykket jeg har av mange norske menn er at de er store barn til den dagen de dør, og at de gjerne sier ja takk til mindre ansvar hvis de får muligheten til det. Men, bare for å understreke at jeg ikke ønsker å generalisere, for jeg vet at det er heller mindretallet som er slik, så er ikke albanske mannfolk noe bedre med horingen sin, viktigheten av STATUSSYMBOLER og forsømmelsen av familielivet. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Jeg forsvarer ikke på noen måte at kvinner utøver vold mot menn Jo, det gjør du i innlegget under. Det er greit å slå mannen fordi han etter ditt syn har vært en ustabil drittsekk. Men ærlig talt, hvorfor skal jeg synes synd på at en mann får noen småslag fra ett kvinnfolk fordi han er en ustabil drittsekk? (DET ER ERFARINGEN JEG HAR MED HVORFOR KVINNER OPPFØRER SEG SLIK OVENFOR MENN) Da ønsker jeg å vri og vende litt på det. Skal man synes synd på en kvinne som blir slått fordi hun er en falsk hurpe? Dersom en kvinne er fysisk underlegen mannen, så bør hun ikke slå i utgangspunktet. Det er svært lite gjennomtenkt, da hun setter seg selv i ekstra stor fare. Vold avler vold. Endret 4. juli 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Hvorfor er de to tingene et poeng, man har da fortsatt rettigheter til barna sine i de casene der... På morens premisser og man må også betale moren. Du kan jo sammtidig som du finner fremm statistikken også finne ut hva konsekvensene for hovedomsorgsperson (moren) er for sammværssabotasje for den som betaler bidraget. Endret 4. juli 2011 av flesvik Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg forsvarer ikke på noen måte at kvinner utøver vold mot menn Jo, det gjør du i dette innlegget. Det er greit å slå mannen fordi han etter ditt syn har vært en ustabil drittsekk. Nei, det gjør jeg ikke. Jeg startet med å state the obvious, og du antar da at det er mine personlige meninger. Da ønsker jeg å vri og vende litt på det. Skal man synes synd på en kvinne som blir slått fordi hun er en falsk hurpe? Dersom en kvinne er fysisk underlegen mannen, så bør hun ikke slå i utgangspunktet. Det er svært lite gjennomtenkt, da hun setter seg selv i ekstra stor fare. Vold avler vold. Forskjellen er at kvinnen kan bli stoppet fysisk, og hun kan heller ikke volde så mye ''skade'', generelt sett, men hvis f.eks du hadde slått til meg så hadde du mest sannsynlig slått meg bevisstløs. og jeg hadde hatt små sjanser til å kunne forsvare meg. See the difference? Det er en forskjell mellom oss, og det å sidestille fysisk vold mot kvinner og vold mot menn som om det skulle vært likt blir for dumt. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Inntrykket jeg har av mange norske menn er at de er store barn til den dagen de dør, og at de gjerne sier ja takk til mindre ansvar hvis de får muligheten til det. Men, bare for å understreke at jeg ikke ønsker å generalisere, for jeg vet at det er heller mindretallet som er slik, så er ikke albanske mannfolk noe bedre med horingen sin, viktigheten av STATUSSYMBOLER og forsømmelsen av familielivet. Her synes jeg du uttrykker deg noe uklart. Mener du majoriteten eller minoriteten av den mannlige befolkningen? En populasjon består for øvrig av individer, der alle er ulike. Hvorfor trekker du inn albanske mannfolk? Driver ikke norske menn med horing? Er det kun arabere? Er dette skjult rasisme? Endret 4. juli 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 På morens premisser og man må også betale moren. Du kan jo sammtidig som du finner fremm statistikken også finne ut hva konsekvensene for hovedomsorgsperson (moren) er for sammværssabotasje for den som betaler bidraget. Ja, man må betale moren, hvordan ellers skulle pengene kommet ungen til gode?... Samværssabotasje er ikke regelen, men unntaket og du vet det... Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Inntrykket jeg har av mange norske menn er at de er store barn til den dagen de dør, og at de gjerne sier ja takk til mindre ansvar hvis de får muligheten til det. Men, bare for å understreke at jeg ikke ønsker å generalisere, for jeg vet at det er heller mindretallet som er slik, så er ikke albanske mannfolk noe bedre med horingen sin, viktigheten av STATUSSYMBOLER og forsømmelsen av familielivet. Her synes jeg du uttrykker deg noe uklart. Mener du majoriteten eller minoriteten av den mannlige befolkningen? En populasjon består for øvrig av individer, der alle er ulike. Hvorfor trekker du inn albanske mannfolk? Driver ikke norske menn med horing? Er det kun arabere? Er dette skjult rasisme? First off: albanere er ikke arabere. Jeg mente minoriteten, og trakk inn albanske mannfolk fordi jeg ikke ønsker å generalisere norske mannfolk, altså bare prate om dem. Ble litt rotete, blir opphisset, spesielt når jeg selv er albaner og kan med hånden på hjertet si at albanske mannfolk er søppel, bortsett fra få enkeltindivider. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Forskjellen er at kvinnen kan bli stoppet fysisk, og hun kan heller ikke volde så mye ''skade'', generelt sett, men hvis f.eks du hadde slått til meg så hadde du mest sannsynlig slått meg bevisstløs. og jeg hadde hatt små sjanser til å kunne forsvare meg. See the difference? Det er en forskjell mellom oss, og det å sidestille fysisk vold mot kvinner og vold mot menn som om det skulle vært likt blir for dumt. Selv om kvinnen kan bli stoppet, så gir det henne ingen rett til å slå. Med riktig treff, så skal det ikke så mye til for å slå en mann bevisstløs. Dessuten kan man stille spørsmål om konsekvensanalysen før slaget. Kvinnen antar at hun ikke kan forsvare seg, men likevel går hun til angrep. Da handler man i overkant irrasjonelt. Endret 4. juli 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Og blir man først slått, og da snakker vi gjerne om gjentagende over tid, så blir man ofte nedbrutt og "forsvarsløs" uansett om man fysisk sett burde vært sterk nok til å forhindre det... Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Og blir man først slått, og da snakker vi gjerne om gjentagende over tid, så blir man ofte nedbrutt og "forsvarsløs" uansett om man fysisk sett burde vært sterk nok til å forhindre det... Da er det ikke lenger snakk om fysisk vold, men psykisk. Selv om kvinnen kan bli stoppet, så gir det henne ingen rett til å slå. Med riktig treff, så skal det ikke så mye til for å slå en mann bevisstløs. Dessuten kan man stille spørsmål om konsekvensanalysen før slaget. Kvinnen antar at hun ikke kan forsvare seg, men likevel går hun til angrep. Da handler man i overkant irrasjonelt. Nå har jeg ikke forsvart volden heller, selv om andre i tråden leser det de ønsker istedet for hva som står. Endret 4. juli 2011 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Det er da fremdeles snakk om fysisk vold... Det er ingen som definerer det som bare psykisk vold om en kvinne blir banket av mannen sin i mange år... Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Det er da fremdeles snakk om fysisk vold... Det er ingen som definerer det som bare psykisk vold om en kvinne blir banket av mannen sin i mange år... Det fysiske betyr mindre, det er den psykiske mishandlingen som får han/hun til å bli. EDIT: og det er gjerne den psykiske frykten og volden som vil følge dem i flere år etter at de har kommet seg bort. Endret 4. juli 2011 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Det er det, men det er fortsatt ingen som definerer det som bare psykisk vold. Slag regnes som fysisk vold uansett om det er, og det er det definitivt, en psykisk komponent til helheten, som ofte vil være viktigere enn den faktiske fysiske volden. Endret 4. juli 2011 av iChristian 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Det er det, men det er fortsatt ingen som definerer det som bare psykisk vold. Slag regnes som fysisk vold uansett om det er, og det er det definitivt, en psykisk komponent til helheten, som ofte vil være viktigere enn den faktiske fysiske volden. + på deg Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Men ærlig talt, hvorfor skal jeg synes synd på at en mann får noen småslag fra ett kvinnfolk fordi han er en ustabil drittsekk? (DET ER ERFARINGEN JEG HAR MED HVORFOR KVINNER OPPFØRER SEG SLIK OVENFOR MENN) Det er mulig jeg er dum, faktisk er det svært plausibelt, men jeg tolker i hvert fall dette innlegget som et forsvar og uskadeliggjøring av vold fra kvinnens side. First off: albanere er ikke arabere. Beklager, min feil. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Men ærlig talt, hvorfor skal jeg synes synd på at en mann får noen småslag fra ett kvinnfolk fordi han er en ustabil drittsekk? (DET ER ERFARINGEN JEG HAR MED HVORFOR KVINNER OPPFØRER SEG SLIK OVENFOR MENN) Det er mulig jeg er dum, faktisk er det svært plausibelt, men jeg tolker i hvert fall dette innlegget som et forsvar og uskadeliggjøring av vold fra kvinnens side. Visste ikke at det at jeg har erfart fra andres situasjon at mannen har vært utro og at jeg derfor ikke synes synd på han er synonymt med at jeg forsvarer ALL SLAGS vold mot menn. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Men vi kan her være flinkere til å skille mellom menn som får seg en lusing en gang fordi han har pult på noen andre og menn som får seg en lusing en gang i blant/ofte på grunn av ingenting/lite/rare greier/annet. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Men vi kan her være flinkere til å skille mellom menn som får seg en lusing en gang fordi han har pult på noen andre og menn som får seg en lusing en gang i blant/ofte på grunn av ingenting/lite/rare greier/annet. Det kan man. Når det gjelder disse krisesentrene så tar de faktisk inn menn også, selv om de er i mindretall og må bli ''skjult'' på grunn av senteret gjerne er fylt av kvinner som er blitt mishandlet av menn. Her har samfunnet mye å ta fatt i, blant annet kutte ned på macho-bullshitet gutter blir foret med allerede når de er små om at de skal være store og sterke, og ja! selvsagt skal de aldri gråte, for store gutter gråter ikke! Det er til å gråte av! 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Definivt en positiv endring når krisesentrene ble åpnet for menn også, selv om det er noen problemer med det som du sier... Særlig det siste begrenser jo menn mer enn det gjør kvinner, kvinner har mer åpne kjønnsroller å spille på enn menn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg