Gjest medlem-1432 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 I en klasse med 30-40 ingeniørstudenter er det kansje et par jenter. Uten kjønnspoeng hadde det kansje vært null. Jeg ser ikke problemet. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Du tar helt feil. Det er ca. 1/3. Det er overvekt av jenter på Juss og Medisin. Det burde da åpenbart vært kjønnspoeng til menn der, eller? 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg tar ikke feil nei. Kjenner selv folk som har gått de studiene, og kjønnsfordelingen har vært sånn ca. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Lurer på hva Runar kommer til å si når dere driver å snakker om høyskoler og studiepoeng i en tråd om transseksualitet 1 Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Men herrregud, det finnes flere enn dine venner: http://www.samordnaopptak.no/tall/2011/mai/so45/kjonn/ Svar på spr. Sånn som du formulerer det burde det vært kvoter på alle studier der det ikke er 50/50 fordi det vil føre til kvinner/mann s dominerte yrker. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Stopper nå, så ikke Runar blir så (enda mer) oppgitt. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 I en klasse med 30-40 ingeniørstudenter er det kansje et par jenter. Uten kjønnspoeng hadde det kansje vært null. Jeg ser ikke problemet. Menn er menn og kvinner er kvinner. Det har seg slik at menn og kvinner tiltrekkes av forskjellige yrker. Ja, det finnes unntak, men i det hele så er det faktisk reelt med det som kalles "kvinneyrker" og "mannsyrker". 4 Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Så fint da. Så vi er enige om at Kjønnspoeng er en fordel med å være kvinner, som jeg prøvde å si for lenge siden og som er relevant til topic? 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Det er en fordel hvis du skal inn på noen av de studiene. Det er en ulempe, hvis du skal inn på veterinærstudie. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Kjønnspoeng er generelt en fordel for kvinner. Fjerner man den hadde det hjulpet mange menn, men svært få kvinner. Du sliter med å komme frem til den ser jeg. 3 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 I en klasse med 30-40 ingeniørstudenter er det kansje et par jenter. Uten kjønnspoeng hadde det kansje vært null. Jeg ser ikke problemet. jeg ser ikke problemet med at få jenter velger ingeniørstudier, spiller det noen rolle? det er jentene selv som velger at de heller vil studere noe annet. Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Hvis kjønnspoeng er med på og utjevne mannsdominerte yrker, så ja, da ser jeg bare positivt med det. Fy faen.. De beste skal få studieplassene, DE BESTE skal få jobbene. Uavhengig av om de er menn eller kvinner! Lenke til kommentar
krix Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 Stopper nå, så ikke Runar blir så (enda mer) oppgitt. flink du:) Lenke til kommentar
tissemann Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Haha, vel... Kan ikke si det frister da, men! Føler det er litt enklere for jenter siden de INNTAR og ikke gir Hvorfor skulle det gjøre ting enklere? Vi driter med rasshølet vi og, og det er på ingen måte noen naturlig glidemiddel i bildet. Altså to vidt forskjellige hull. Men så er det litt mer tabu for gutter sin del i mine øyne da Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Grunnen til at det er tabu, er fordi det er slik man har vokst opp. At gutter tar det opp bak er like naturlig som om jenter skulle ta det opp bak. Det er bare at kulturen man vokser opp i sier at det er "galt". Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Etter å ha sett TS sin andre tråd, spør jeg følgende: Får man kjønnspoeng om man har byttet kjønn og vil gå en bestemt utdanning? Det antar jeg, ellers er det vel diskriminering? 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Haha, vel... Kan ikke si det frister da, men! Føler det er litt enklere for jenter siden de INNTAR og ikke gir Hvorfor skulle det gjøre ting enklere? Vi driter med rasshølet vi og, og det er på ingen måte noen naturlig glidemiddel i bildet. Altså to vidt forskjellige hull. Men så er det litt mer tabu for gutter sin del i mine øyne da Vel det er ditt problem og noe du kan jobbe med, for du har fremdeles muligheten Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Han har muligheten til å ligge med en kar også. Det ble / blir vel forøvrig gitt kjønnspoeng til menn på veterinærhøgskolen. Lenke til kommentar
krix Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 for en diskusjon dette har blitt:P -- Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Hvis en pen jente vil ha seg en omgang med en gutt, kan hun i prinsippet få det når hun vil. Egentlig kan hun så og si bare trenge å spørre, men de færreste vil vel være "lette" Hvis en gutt skal få en pen jente, må det jobbes hardt for, og sannsynligheten for å mislykkes er stor, de fleste får seg ikke noe i det hele tatt. Pen jente sier du, men ikke pen gutt??? Sorry, mente pen gutt.- Greia er at hadde en digg gutt spurt en random jente om å pule hadde hun svart blankt nei, hadde en random digg jente kommet bort til en gutt og spurt hadde han først og fremst ikke trodd det hadde vært sant, men deretter hoppet i taket av glede. Endret 1. juli 2011 av MrLG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg