Gjest medlem-1432 Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Jeg vet akkurat hvordan du tenker nå, ettersom jeg også tenkte slik før. Men ja, noen har ikke rett til livet mener jeg. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Hva prater du om nå? Han snakker om debatten i "når er det greit med voldtekt" sett opp i mot når det er greit med vold... Og akkurat der er jeg enig med han, det er ikke greit med noen av delene, noen gang... Det er to vidt forskjellige situasjoner. Hvorfor skal man ikke få lov til å slå tilbake hvis noen slår på deg? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Hva prater du om nå? Han snakker om debatten i "når er det greit med voldtekt" sett opp i mot når det er greit med vold... Og akkurat der er jeg enig med han, det er ikke greit med noen av delene, noen gang... Det er to vidt forskjellige situasjoner. Hvorfor skal man ikke få lov til å slå tilbake hvis noen slår på deg? Hvorfor skal man ikke få lov til å en bil, bare fordi noen stjal din bil?... Det at noen andre utfører en handling, gjør ikke handlingen noe mindre ulovlig. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Hvorfor skal man ikke få lov til å en bil, bare fordi noen stjal din bil?... Det at noen andre utfører en handling, gjør ikke handlingen noe mindre ulovlig. Strengt talt idiotisk å sammenligne. Hvis en person går til angrep på meg så føler jeg at jeg har all rett til å forsvare meg med de nødvendige midlene. EDIT: Ikke er det heller ulovlig å forsvare seg selv med ''nødvendige midler''. Endret 5. juli 2011 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Nei, og jeg sa heller ikke at det er galt å forsvare seg, jeg sa at det ikke var greit, men nødvendig... Lenke til kommentar
Maginox Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Jeg vet akkurat hvordan du tenker nå, ettersom jeg også tenkte slik før. Men ja, noen har ikke rett til livet mener jeg. Du mangler litt moral og sympati synes nå jeg, er sikkert kjekt å være utfor rettsystemet og være for dødstraff, livslange fengselstraffer etc.. men å leke med liv og død, feks blodhevn eller hevn generellt synes jeg Israel og diverse land kan holde for seg selv. I et så demokratisk, suksessfylt og moderne land som Norge mener jeg det ikke er passelig. Men så har jeg ikke informasjon om bakgrunnen din og det kan være diverse grunner til at du har kommet fram til denne tankegangen. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Men ja, noen har ikke rett til livet mener jeg. "Many that live deserve death, and some that die deserve life. Can you give it to them, Frodo? Do not be too eager to deal out death in judgment. Even the very wise cannot see all ends." - Gandalfen Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Hva prater du om nå? Han snakker om debatten i "når er det greit med voldtekt" sett opp i mot når det er greit med vold... Og akkurat der er jeg enig med han, det er ikke greit med noen av delene, noen gang... Det er to vidt forskjellige situasjoner. Hvorfor skal man ikke få lov til å slå tilbake hvis noen slår på deg? Nei, si det... men da er det vel greit å fike til et kvinnfolk som har klasket til først, er det ikke? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Nei, si det... men da er det vel greit å fike til et kvinnfolk som har klasket til først, er det ikke? Her igjen handler det om kontekst. Typen min ble nærmest overfalt av ett kvinnfolk på fylla engang, hun slo og slo og slo, og da slo han tilbake. Men nå er det en forskjell på å klaske og slå. Hvis ett kvinnfolk ''bitchslapper'' deg så burde man svare med samme mynt, istedet for en knyttneve som slår henne bevisstløs. 1 Lenke til kommentar
tissemann Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Man får gå inn dører/ut dører/prøve ting FØRST. Damene først... 1 Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Jenter har bare 2 fordeler Lenke til kommentar
krix Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Jenter har bare 2 fordeler og de er? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Jenter har bare 2 fordeler og de er? Myke og gode 2 Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Jenter har bare 2 fordeler og de er? Forsto du virkelig ikke den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg