Gjest member-101642 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Nå ser jeg plutselig en ny problemstilling. Når er det greit å utøve vold mot mannen? Er utroskap gyldig grunn? Sett at det var kvinnen som var utro. Hun jobber for øvrig som trener innenfor en eller annen obskur kampsport, og er 185 høy. Mannen er på grensen til anorektisk, og skarve 175 centimeter høy. I dette tilfellet vil mannen i mine øyne være underlegen. Er det i så fall greit for mannen å utøve vold, siden kvinnen har mulighet til å forsvare seg? Endret 4. juli 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg må innrømme at jeg ikke synes vold hører hjemme noe sted og minst av alt i et forhold eller i en familie... Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Vold er ikke greit med mindre det er ekstrem god grunn til det. Uansett kjønn. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 For min del er vold aldri greit. Hva er ekstremt gode grunner til å utøve vold? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Ja, selvforsvar for eksempel. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg vil ikke si at vold er greit da heller. Nødvendigheten er en annen sak... Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Nå er jeg en lite bevandret person innenfor emnet, men jeg vil anta at de aller, aller fleste situasjoner kan man komme seg ut av uten utøvelse av vold. Tyr man til vold, så har man senket seg på det laveste nivået. Endret 4. juli 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 I noen tilfeller; hevn. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Hevn er ALDRI en god grunn til vold, da er det ikke en gang nødvendig... Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Nå er jeg en lite bevandret person innenfor emnet, men jeg vil anta at de aller, aller fleste situasjoner kan man komme seg ut av uten utøvelse av vold. Tyr man til vold, så har man senket seg på det laveste nivået. Av og til må man bare snakke personens ''språk'' for å komme ut av en situasjon. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 I noen tilfeller; hevn. Jeg er hellig overbevist om at man kan gå via andre kanaler for å få rettferdighet. Hva er det som må hevnes med vold? At noen har ligget med kjæresten din er ikke en god grunn. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Jeg er hellig overbevist om at man kan gå via andre kanaler for å få rettferdighet. Hva er det som må hevnes med vold? At noen har ligget med kjæresten din er ikke en god grunn. Hei, du kan komme til og få deg en overaskelse hvis du tror at rettsystemet her til lands alltid seirer. La oss si at noen missbruker deg på det groveste, voldtar deg, om og om igjen, slår deg bevistløs, skraper deg opp, holder deg låst inne leiligheten. Du tror ikke du skal komme ut av det med livet i behold. Du får sterke psykiske skader, og noen dager tør du ikke bevege deg ut døra en gang. Og av diverse grunner slipper gjerningsmannen unna. Eller forestill deg at dette hender med et nært familimedlem eller noen andre du er glad i. Rettsystemet har sviktet. I slike spesielle tilfeller, så jo, da mener jeg man har rett til en viss grad av hevn. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Vold er ikke greit med mindre det er ekstrem god grunn til det. Uansett kjønn. I noen tilfeller; hevn. Men voldtekt av kvinner var visst aldri greit uansett... Mens vold mot menn er hvisst greit som hevn Nå er jeg en lite bevandret person innenfor emnet, men jeg vil anta at de aller, aller fleste situasjoner kan man komme seg ut av uten utøvelse av vold. Tyr man til vold, så har man senket seg på det laveste nivået. Av og til må man bare snakke personens ''språk'' for å komme ut av en situasjon. Men voldtekt av kvinner var visst aldri greit uansett... Av og til må man bare snakke personens ''språk'' vet du... Merkelig at det ikke komm fremm i voldtektsdebatten gitt... Merkelig, merkelige greier Skulle jo nesten tru at det var dobbeltmoral vett. Endret 5. juli 2011 av flesvik Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Det er ikke greit uansett... Selv ikke da, at du har lyst, ja, men greit nei og nødvendig, nei... Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Men voldtekt av kvinner var visst aldri greit uansett... Av og til må man bare snakke personens ''språk'' vet du... Merkelig at det ikke komm fremm i voldtektsdebatten gitt... Merkelig, merkelige greier Skulle jo nesten tru at det var dobbeltmoral vett. Hva prater du om nå? Endret 5. juli 2011 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) * Du (ikke du, men en fiktiv person) er langt nede psykisk, og har blitt påført enorme fysiske og psykiske skader. Tanken på at du har mishandlet et annet menneske på samme måte som du selv ble utsatt for, kommer til å følge deg resten av livet. Jeg ser ikke for meg at du får det noe bedre av å vite at du har utsatt en person for det samme som du selv ble utsatt for, og plutselig har DU blitt en sadistisk jævel. Endret 5. juli 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Hva prater du om nå? Han snakker om debatten i "når er det greit med voldtekt" sett opp i mot når det er greit med vold... Og akkurat der er jeg enig med han, det er ikke greit med noen av delene, noen gang... Endret 5. juli 2011 av iChristian Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Jeg ser poenget ditt, og du har muligens rett, til en viss grad. Alikevel har dere vel et annet syn på dette enn meg. Jeg er for eksempel for dødstraff. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Med andre ord du vil ta livet av den som tar livet av noen for å ha ødelagt livet dens? 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg