fiskfisk Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Ny trailer for gratisversjonen av Age of Conan. Se filmen nå Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Er spillet fortsatt bare eye candy? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Kommer vel an på hva du ser etter i et MMO. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Age of Conan får dem fleste mmo spill til å se ut som piss...ser sykt bra ut selv idag. Om innhold er blitt noe bedre vet jeg ikke.....men frister jo veldig å plukke det opp igjen. Lenke til kommentar
pxK Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Er spillet fortsatt bare eye candy? Jeg hadde mer morro enn jeg noen gang har hatt i ett spill hvis du bare teller mitt "voksne" liv. Men det var bare på grunn av personene og guilden jeg spilte med, ellers så er age of conan ganske tragisk. Endret 30. juni 2011 av pxK Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Regner med det kommer noen mikro transaksjoner... Hvilke blir det? Lenke til kommentar
myndighetene Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Endret 6. mai 2018 av Hansemannan 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 De timene jeg hadde i AoC var mye bedre enn de jeg noen gang har hatt i WoW. Problemet med AoC er at det ikke er massivt nok på alle måter, som igjen gjør at jeg føler meg innsperret i en liten verden. Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 ... Hoppeanimasjonen såg i tilegg helt feil ut. Endelig flere enn meg som synes akkurat den animasjonen er viktig. I ene "making of" DVDen til WoW (husker ikke hvilken expansion) så forteller en av Blizzard sjefene hvor mye tid de brukte på å få akkurat denne animasjonen til å sitte perfekt for alle raser. (og hvordan de la inn ekstra effekter som snurring o.l på enkelte raser). Dette fordi de tidlig innså at det er kanskje den bevegelsen en hver spiller vil utføre oftest og uten at den er nødvendig. Slik jeg ser det så har de evig rett, og WoW animasjonen stemmer 100% fra sats til svev og landing. Viser nok engang at "the devil is in the details" og at polish på selv små ting er med på å heve spillopplevelsen. Lenke til kommentar
RoaRawR Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) gratis? feil feil feil, dei legger bare in ny "trial" leser man i FAQ så er det jo bare alt du fekk med i trial uten time limit. suger og fårsat om du har ein høg level som ikkje er ein av dei 4 basic klassene siden kan ikkje spille på den da http://www.ageofconan.com/playfree Endret 1. juli 2011 av RoaRawR Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 gratis? feil feil feil, dei legger bare in ny "trial" leser man i FAQ så er det jo bare alt du fekk med i trial uten time limit. suger og fårsat om du har ein høg level som ikkje er ein av dei 4 basic klassene siden kan ikkje spille på den da http://www.ageofconan.com/playfree Feil av deg! Den gamle utvidede trial gjorde at du kunne spille ubegrenset tid i Tortage opp til og med level 25 eller noe slikt. Nå går Age of Conan F2P (Free to play)! Du kan nå gratis ha 2 characters (?) du kan velge noen klasser (ikke alle) og du kan levle helt opp til lvl 80 som er maks. Du kan også raide i 2 instancer og mer. Man kan også gratis spille i de fleste områder, men ikke Kithai som er expansion pakken. Samt kommer det mikro transaksjoner. De som har subscription kjørende vil ikke få noen begrensninger, samt rabatt på mikro transaksjoner. Det er mer om dette på mange sider rundt om kring, og også garanter på FC og AoC sine sider + forum. Lenke til kommentar
Josso Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg har spilt AoC av og på siden release. Har alltid prøvd å pløye gjennom det som er av content før jeg har avslutta sub, de gangen jeg har spilt. Nå sist for 2 uker siden, har jeg ikke spilt AoC på flere måneder kanskje nesten 1 år. Jeg fikk meg en ekstremt hyggelig overaskelse. F.eks det at jeg hadde 10-14fps i dx10 med alt på ultra sist, er jeg nå oppe i 40-50fps+ med samme settings , i windowed mode. Det skyldes vel dreamworld engine updaten som de har gjort en ekstremt god jobb med. Ellers kan jeg nevne at jeg sitter å spiller 2-6 timer hver dag og storkoser meg, tida flyr. Alltid noe å sette fingrene i, plus at etter servermerge føles det med folksomt. Jeg droppa Rift for å igjen starte opp igjen med AoC. Spilte forøvrig Rift ekstremt hardt siden beta 6. Kommer ikke til å gå tilbake. Lykke til alle som har lyst å prøve igjen, det er absolutt verdt det! 1 Lenke til kommentar
Ebbo Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Er spillet fortsatt bare eye candy? Nope! Jeg husker faktisk at AoC vant årets pris for "most improved game of the year", for en stund tilbake siden. Dette sier nok litt. Spillet er totalt overhalt minst 2 ganger, og alle klassene har fått kjørt seg gjennom flere revamper. Det samme går for CC systemet også. Age of Conan får dem fleste mmo spill til å se ut som piss...ser sykt bra ut selv idag. Om innhold er blitt noe bedre vet jeg ikke.....men frister jo veldig å plukke det opp igjen. Innholdet er blitt mye bedre. Det første året spillet var ute, så omtrent alle spillere helt identisk ut, pga mangel på rustninger. Dette var så latterlig at tusner på tusner sa takk for seg. Nå har Funcom rundt regnet 50-dobblet antall våpen og rustninger. Og det er ingen underdrivelse Vet ikke hvorfor Age of Conan ikke innfridde. Kanskje fordi det ble fremstilt som et spill der strategi var viktig, der du kunne blokke og bruke sverdet den veien du ville etc. og med episke kamper, omtrent som de man så i Ringenes Herre. Så viste det seg at det var like mye/lite startegi som i WoW, og angrepsretningene bare gjør grinding enda kjedeligere. Og de episke kampene ble det aldri noe av, og ifra de filmene jeg har sett er det bare en gruppe på 20 folk som hamrer løs på bygninger uten noe motstand. Å reise mellom steder er også kjedelig. Der man på WoW får 1 loading screen per kontinent, får man her 1 loading screen for hvert område. Den prisen betaler jeg ikke for god grafikk. Hoppeanimasjonen såg i tilegg helt feil ut. Her brast det. Etter å ha spilt Age of Conan aktivt, siden sommerdagen spillet kom ut, må jeg rette på alt eg ser galt i slike tråder. Om du lurer på hva Age of Conan er, les gjerne videre Ringenes Herre kan man se bort ifra. Har ingenting med AoC å gjøre Du sier du ikke føler strategi er viktig? Min gode mann, strategi er noe av det aller viktigste å Age of Conan. Med 12 SVÆRT unike klasser, må man alltid være smart og vite hva man gjør når man slåss i pvp. Timing av Crowd Control er essensielt, og Stamina og Mana drains spiller større rolle enn det folk aner. Flere klasser har også flere måter å spilles på, og her kommer det enda flere muligheter om man kombinerer rett utstyr, med rett specc, og rette strategier. Gameplayet i seg selv er hvor Age of Conan, i mine øyne, skiller seg mest ut ifra andre mmorpg. Som melee klasse må man tenke på fra hvilken side du slår fienden din fra (høyre, venstre, bak), og dette varierer fra combo til combo. Ser man flere spillere samlet, kan man også treffe flere fiender samtidig, og øker drastisk team-dps. I tillegg har våpnene forskjellige rekkevidder, som kan utnyttes (alt fra polearm til daggers). Om det er en god ting eller negativ ting, er vel subjektivt, men i AoC spiller utstyr en stor rolle. Man merker gigantisk forskjell fra en med blått gear, til en med T3 Epic. Gear + Strategi + gameplay skill = Resultat. Har man alle disse 3, vil man kunne knerte 2-4 ganger flere fiender samtidig. En god Priest + Soldier kan voldta en newbie gruppe på 6. Men in the end er faktisk skill > gear. Har selv drept spillere med utstyr som var 2 tiere høyere. PvP messig føler jeg AoC er MMORPGenes svar på Demons Souls. Det er utilgivelig, brutalt, og det krever øvelse for å bli flink. Man kommer til å dø, men når man er den som dreper, og det blir man til slutt, da er gleden så stor! Og som et ekstra jordbær på kaka har man fatalities. Den siste comboen eller siste spellen man kaster vil av og til føre til at man kutter armer, ben og hode av motstanderen. Eller griller stakkaren PvE trenger jeg faktisk ikke si mer enn at vanskelighets messig har AoC hele skalaen. Ingen har alle bosser på farm mode, og man har bosser som er lette, middels, vanskelige, og nesten umulige. Hvor mange spill har for det meste "Tank and Spank" bosser, skiller AoC set ut med spennende bosser, hvor "Tank and Spank" er untaket. Dette er med andre ord ikke et spill man spaserer rett igjennom. Dette ble en gigantisk vegg med tekst, men jeg sitter på jobb og venter på kunder, så hadde ikke så mye å gjøre på. Greit tidsfordriv PS: Er enig i hoppe animasjonen til male characters, men females sin animasjon er dødskul Spør i vei om dere lurer på noe! 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Av en heller annen grunn tenkte jeg også "trail" når jeg leste artikkelen, men skjønner jo nå at nesten hele spillet er gratis. Det er jo konge, og jeg laster ned spillet nå, dette spillet skal gjenopplives! Lenke til kommentar
Frostbeast Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Oh husker jeg gleda meg i flere år til AoC, kjøpte tilogmed ny pc for å drive det. lvla opp til 40 med Barbar dual vield, sprang rundt og koste meg voldsomt (set bortifra barndoms sykdommene til spillet) men så kom d en rogue med pil og bue, /wave.. 2 sec etter var jeg toast, og han må ha storkost seg jævlig for han corps campa meg i over en time. etter en rask uninstall plukka jeg opp wow igjen. ca 1 år etter tok jeg fram AoC nok en gang for å gi det en ny tjangse, oooh en lvl 24 rogue, han må jeg drive helvete med tenkte jeg, 2 sec etter, lå jeg der igjen, og han corps campa meg i en time.. har aldri spilt d igjen. Mulig jeg prøver på ny men, skjer det igjen knekker jeg cd'en Lenke til kommentar
Licht Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Litt lav frustration tolerance? Om jeg skulle avinstallert WoW etter første gang jeg ble corpsecampet hadde det blitt en kort affære. Samme med AoC, forsåvidt, og der var ikke engang halvparten av folkene på din side... Lenke til kommentar
Frostbeast Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Zealuu: var ikke d å bli corps campa i seg selv men klarte ikke å røre ham engang, bare pilte litt bort og fortsatte regnet med piler. Skal sies at jeg på det tidspunktet var vandt med WOW PVP, men archer var OP Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Spør i vei om dere lurer på noe! Er casters fortsatt OP i PVP? Lenke til kommentar
tommacool Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 De gir seg ikke nei. Makkverk. Spilte det kanskje en dag så gadd jeg ikke mer. Utrolig kjedelig, elendig grafikkmotor 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå