Gå til innhold

Trenger jeg en annen strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt ny pc og satt den sammen med en venn av meg. Sammensettingen av delene gikk helt fint og installeringen av windows gikk også knirke fritt. Det som er problemet er at når jeg spiller the witcher 2 vil den etter en stund fryse eller restarte. Har en strømforsyning på 750 watt. Takker for alle svar på forhånd:-D

Intel Core I7 2600k

8 GB Corsair Vengeance DDR3 SD RAM

To stykk Nvidia Gefore GTX 560 Ti kort

1TB 7200RPM Samsung hard disk for lagring

80GB Intel SSD for OS

Sony Optiarc DVD Brenner

ASUS P8P67 EVO

BPS-750C (750W)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte speedfan til å sjekke temperaturene mens jeg spilte The Witcher 2, og det viste seg at grafikkkortene kom opp i 55-60 grader etter kun noen minutter med spilling. De er overklokket fra fabrikken, men jeg har ikke tuklet med de. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Skal ikke kjølingen på kortene være gode nok til å håndtere max load? Viftene på det ene kortet peker ned på det andre kortet, kan det ha noe med saken å gjøre? Takk for all hjelpen så langt.

Lenke til kommentar

Testen viste at jeg kun trengte en psu på 450 watt, og jeg har 750, så det er nok ikke der problemet ligger. 50-65 grader var etter bare et par minutter med spilling. Har prøvd å bruke RivaTuner til å endre hastigheten til viftene, men jeg finner ikke noen mulighet til å endre på viftehastigheten.

Lenke til kommentar

Dobbelt sjekket temperaturene jeg fikk fra speedfan med software som kom med hovedkortet. Speedfan påsto at prosessoren var 60 grader varm, mens programmet som kom med hovedkortet påsto at det kun var 40 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...