Gå til innhold

[Løst] Philips 42" LCD - HDMI - PC -> "GreenScreen"

Anbefalte innlegg

TV

Type: Philips 42" LCD-TV 42PFL5604H/12

PC

Type: 4GB DDR3, P55 chipset, HD 5850, 1TB, HAF 932, DVD±

Problem

Problemet er at når jeg skal kjøre Pc'n opp mot Tv'n via HDMI-kabel(philips) med 1950-1080 oppløsning hender det ofte når jeg enten ser film eller spiller et spill at skjermen/Tven gir meg en “GreenScreen” i 1sek og går deretter over til en "Din-føcka-scart-er-føckt"-Cyan farge i noen minutter, og etter en stund får jeg en “LightBlueScreen” og får tilbake det normale bildet. Sjer som regel 10-15 minutter etter jeg har satt igang et spill eller en film, og fortsetter å skje i ny og ne. Og av og til, skjeldenere, blinker skjermen fra normalt til svart i et halv sekund og tilbake til normalt igjen.

Har forsøkt med forskjellig HDMI-kabler, og får det samme resultatet.

Har også forsøkt å kjøre PCen opp mot en annen skjerm, da oppsto ikke problemet.

Kan dere hjelpe meg?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg hadde dette problemet med min philips 42" lcd måtte jeg bytte pixelformat. Tror dette er et ganske vanlig problem på enkelte philipsmodeller. Om du har amd går du til AMD VISION control center -> my digital flat panels -> Pixel format. Om du har nvidia vet jeg ikke, men sikkert noen andre her som kan komme med info.

Lenke til kommentar

Da jeg hadde dette problemet med min philips 42" lcd måtte jeg bytte pixelformat. Tror dette er et ganske vanlig problem på enkelte philipsmodeller. Om du har amd går du til AMD VISION control center -> my digital flat panels -> Pixel format. Om du har nvidia vet jeg ikke, men sikkert noen andre her som kan komme med info.

Har lest dette andre plasser også, og har handlet deretter. Men problemet forblir det samme. Lurer på om jeg skal re-installere driveren og programvaren til skjermkortet. Vet ikke hva Pixel-format Tven har heller, hvor finner jeg det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...