marsfjell Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Heihei, Jeg kjøpte nettopp en Jensen Airlink 29150, har fått internet og trådløst. Men problemet mitt nå, er at jeg ikke kommer meg inn på ruter siden lengre. Jeg satte rutern min som acesspoint når jeg egentlig skulle sette dynamic IP og navn & PW osv. Siden laster bare ikke. Står venter på "192.168.0.1" (IP'n som sto på guiden som var med og funket første gangen.) Har prøvd å slå av ruteren i 10min, deretter resette ruteren tilbake til start instillingene, men nada. Har også prøvd flere forskjellige net browsers. Noen forslag :-)? Lenke til kommentar
Nexx Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 hold Windows knappen og trykk R. Dette skal få opp et nytt vindu (Kjør), skriv inn cmd og trykk så enter. Her skriver du ipconfig Let så etter Standard gateway. Denne IP adressen vil mest sansynlig være den samme som ruteren. Bruker du en Mac eller Linux er det nok desverre en annen historie Lenke til kommentar
marsfjell Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) hold Windows knappen og trykk R. Dette skal få opp et nytt vindu (Kjør), skriv inn cmd og trykk så enter. Her skriver du ipconfig Let så etter Standard gateway. Denne IP adressen vil mest sansynlig være den samme som ruteren. Bruker du en Mac eller Linux er det nok desverre en annen historie Det står ikke standard gateway^^ Endret 30. juni 2011 av marsfjell Lenke til kommentar
Nexx Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Er du koblet til via kabel eller trådløst? Og står det noe om medium frakoblet når du skriver inn ipconfig? Lenke til kommentar
marsfjell Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Koblet til med kabel, og nei, det står ikke det. trådløsen funker mer eller mindre og. Endret 30. juni 2011 av marsfjell Lenke til kommentar
Nexx Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Vel, da kan du jo alltids resette routeren tilbake til factory default. Er nok kjappere en å drive å feilsøke Hvis du ikke vet hvordan du gjør det, klikk her Lenke til kommentar
marsfjell Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Hehe, skal prøve det.. igjen :< Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Det kommer nok til å fungere da. Problemet med å velge aksesspunktfunksjonen, er at routeren slutter å dele ut ipadresser. Som aksesspunkt vil den bare videreformidle IP fra routermodem e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå