Gå til innhold

Sette opp egen IRC-server


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ønsker å sette opp en IRC SERVER

Serveren skal kjøre hjemme på en stasjonær pc, som skal "linkes opp" med min webside

Jeg vil også få satt opp en web-client som quakenet bruker qwebirc(finnes bedre, si ifra!)

 

Hvordan synes dere jeg bør gjøre dette?

 

#### VIKTIG!! ###

-----------------------------------

Jeg har fått satt opp UnrealIrcD i CentOS (på en VM i VMWare Player)

er det en måte jeg kan kjøre den så den er tilgjenglig utenifra?

har prøvd diverse innstillinger å prøvd å connecte men det går ikke.

Takk til dere!

-----------------------------------

Endret av Bendik1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg kan finne skal nettverkskortet ditt fungere. Men hvorfor skal du ha serveren på trådløst nett?

Uansett, CDen fungerer neppe i Linux, men det er godt mulig Linux finner driverne under installeringen av OS.

Hvis ikke kan du f. eks. gjøre et googlesøk på "DWL-G122 on <sett inn Linuxdistroen du velger>"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

MÅ det være debian eller CentOS?

kan det være andre som Ubuntu og Opensuse gnome baserte Linux-distros?

 

last ned nyeste versjon av ubuntu, dette fordi den er så enkel/brukervennlig som mulig, vil tippe usb wifi modulen din blir funnet tilnärmet automatisk i dette oset

 

hvis du laster ned ubuntu fra typisk ubuntu.com og antivirusen din tar helt av, så stopp antivirusen, brenn ut iso filen, start antivirusen igjen, installer deretter ubuntu på servern din

 

når du har fått installert, og har kommet på nett, så kan du starte å spörre om hvordan du får opp en eller annen ircd

 

du kan kjöre relativt enkle irc servere på windows også (eks unrealircd), men jeg vil ikke anbefalle dette hvis du skal ha mer enn 10 brukere tilkoblet og önsker noe som er relativt stabilt, men siden du kjörer servern din på usb wifi kort tipper jeg ikke dette er et issue og kanskje en windows lösning er det beste for din del ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...