Gå til innhold

Utholdenhetstest av SSDer

BAT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Total kapasitet er antall P/E x bytes med nand. I mitt tilfelle så er teoretisk kapasitet: 3000x64GB =192 TB

Det er vel strengt tatt ikke teoretisk kapasitet, snarere mengde data disken er estimert å kunne skrive før den låser seg. Jeg kan ta feil her, men jeg mener å huske det er slik.

Lenke til kommentar

Estimert eller teoretisk går vel for det samme. Spesifikasjonen til nand brikkene er minimum 3000 P/E. Noe går bort til intern flytting av data for å spre slitasje, og i tillegg så vil noen nand brikker ha høyere P/E enn 3000. Man kan uansett ikke vite hvor mye ssden tåler uten fysisk å slite den ut så da blir det å estimere eller teoretisk beregne hvor mye skriv den tåler :)

Lenke til kommentar

Estimert eller teoretisk går vel for det samme. Spesifikasjonen til nand brikkene er minimum 3000 P/E. Noe går bort til intern flytting av data for å spre slitasje, og i tillegg så vil noen nand brikker ha høyere P/E enn 3000. Man kan uansett ikke vite hvor mye ssden tåler uten fysisk å slite den ut så da blir det å estimere eller teoretisk beregne hvor mye skriv den tåler :)

Et estimat sier hvor mye man regner med at den vil takle.

Teoretisk kapasitet sier hvor mye man i teorien kan oppnå.

Det er en forskjell ;)

Lenke til kommentar

Og alikevel så kommer nok svaret på begge til å bli i samme området med mindre jeg har vært utrolig heldig å få mange nand brikker med høy P/E laugh.gif

Jaja....Her kommer morgenens oppdatering

55.0254 TiB skrevet på 188 timer med en snittfart på 85.25 MiB/s

post-140856-0-07893100-1310198367_thumb.png

post-140856-0-74214400-1310198362_thumb.png

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...