Gå til innhold

Utholdenhetstest av SSDer

BAT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er nok alderdommen som tar de fleste SSDer. Blir selvfølgelig noe annet i bedrifts segmentet men der er det andre priser og ytelser som gjelder.

Og det verste er at det kanskje tåler mer. Prosentberegningen er kun matematikk. Noen celler tåler kanskje endel mer enn 3000 P/E så det blir spennende å se fremover. :)

Lenke til kommentar

Om en uke blir det spennende å se om ytelsen fortsatt er på samme nivå. Jeg tror ytelsen fortsatt vil være god, men man vet aldri.

Uansett er det utrolig hvor mange terabyte du har skrevet på den hittil. Dette er jo mer enn de fleste hjemmebrukere vil skrive over fem år...

Lenke til kommentar

Ja foreløpig så har jeg ifg smartverdiene brukt opp 17% av P/E. Om ei uke så er jeg nede på på 50-60 tallet med over 80TiB skrevet så de bør det nok begynne å komme noen reallokkerte sektorer. Vi får vente i spenning. Det går atskilling saktere med de andre deltakerene i testen hos XS, med unntak av Samsung 470 som alllerede har passert 1%.

Det er ihvertfall helt klart at disse klarer seg helt utmerket til de fleste bruk. Jeg har en Intel X25-M 160GB i min bærbare og den har skrevet litt over 6,5 TiB på 2 år så hvis en SSD kan holde til mellom 150-200 TiB så er det utrolig mer enn det som trengs.

Lenke til kommentar

MB/s klarter jevnt og trutt for hver post, ikke mye men nok til at det vises og over tid betyr dette mye :)

Kommer snart en ny utgave med MD5 og den viser også avg MB/s.

(holder på med noen siste justeringer)

Lenke til kommentar

Den kommer nok til å stabiliere seg etterhvert. MEn det er ingen tvil om at den holder seg godt til tross for "slitasjen". Blir faktisk veldig imponert, nesten så det hadde vært spennende å prøvd en større kapasitet. Veldig mange sitter med 128 GB utgaver som systemdisker rundt omkring.

Lenke til kommentar

Da var først uka med testing over. Status så langt:

• Det er skrevet 49,0105 TiB så langt.
  • MWI har gått fra 100 ned til 72.
  • Snitthastighet for hele perioden har vært på 84.97 MiB/s

post-140856-0-37743100-1310126510_thumb.png

post-140856-0-53544100-1310126504_thumb.png

Hvis hastigheten holder seg slik så vil jeg passere MWI=1 i løpet av siste uka i juli. Og det er da den spennende delen begynner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...