neidustoreinternett Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Hallo! Blandet litt BAT tekst her nå men, det jeg ønsker å gjøre er: I Col1 har jeg en rekke adresser, ønsker å lage en formel i col2 som vil kopiere adresser fra col1, om de inneholder en spesifisert tekst! F.eks, ønsker å kopiere alle rader med teksten 'eneveien' til col3 Endret 30. juni 2011 av neidustoreinternett Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Så hvis celle A1 har en tekst som inneholder "eneveien", da skal hele teksten i celle A1 kopieres til C1? Da kan du prøve denne formelen i celle C1. =HVIS(ERFEIL(FINN("eneveien";SMÅ(A1)));"";A1) Da blir C1 værende blank dersom det ikke står "eneveien" noe sted i A1. Lenke til kommentar
neidustoreinternett Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Funker prima! Takk skal du ha! Kan jeg legge inn flere variabler også? hvis eneveien,toveien finnes, kopier? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Hva mente du der? Hvis teksten inneholder både "eneveien" og "toveien", eller hvis teksten inneholder én av disse? Du vil nok gjøre deg enklere forstått om du dropper pseudokoden og heller bruker klarttekst til å forklare hva du vil oppnå. Hvis du vil at formelen skal resultere i teksten fra A1 så lenge denne inneholder enten "eneveien", "toveien", eller "treveien" da kan du bruke denne formelen. =HVIS(OG(ERFEIL(FINN("eneveien";SMÅ(A1)));ERFEIL(FINN("toveien";SMÅ(A1)));ERFEIL(FINN("treveien";SMÅ(A1))));"";A1) For øvrig vil jeg tipse om Autofilteret i Excel. Sett på autofilteret og velg at du kun vil vise celler som inneholder enten det ene eller det andre, eller celler som inneholder både det ene og det andre. Lenke til kommentar
neidustoreinternett Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Du forsto meg rett, takker for tipsene! Har forsøkt å lage formelen i veiviseren uten hell, men nå er jeg på rett vei. Vet du forresten om man kan lage en formel som kopierer en rad om den finnes i både col1 og col2? f.eks col1 | col2 | col3 -------------------------- alfaset | alfaset | bjølsen | stabekk at formelen ville i rad1 kopiert alfaset til col3? Hehe, takk for hjelp, altså Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Du kan prøve noe slikt =HVIS(SMÅ(A1)=SMÅ(B1);A1;"") Lenke til kommentar
neidustoreinternett Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Ikke dumt. Takker. Støtter den wildcards? altså at ikke alt må stemme, men at om innholdet i rad1 stemmer (at rad2 inneholder ordet, og kanskje mer tekst) så vil den fortsatt kopieres? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 =HVIS(ERFEIL(FINN(A1;B1));"";A1) Lenke til kommentar
neidustoreinternett Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 Du er råere enn Datakort konseptet i seg selv! Takk så mye, ha en fin dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå