HDSoftware Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Folkens. Jeg mistet plutselig musekontroll i alle VM'ene mine. Nå har mine to DELL serveren kjørt feilfritt i over ett år og i går sluttet musen å virke. Får beskjed at "Mouse not captured in Remote Desktop session". Dette er skikkelig rart for jeg har administrert denne serveren lenge uten disse problemene. Noen som vet hva som kan ha skjedd? Jeg har selvsagt googlet og fant et par tråder der de annbefaler å aktivere HAL med MSCONFIG. Men i MSCONFIG på VM'ene jeg kjører så er det ikke noe HAL option. Har også installert "Integration services" uten at det hjalp noe nevneverdig. Lenke til kommentar
ixa Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Har ikke mye peiling på VM ennå, men svarer deg allikevel siden jeg kjører det på min server, og planlegger å utvide. Kan like godt finne utav det før jeg selv trenger det. Finner to saker som går igjen i tillegg til det du har prøvd. Den ene gjelder bruk av remote desktop for så å administrere via vm, den andre hvis vm-serverne er linux. Har du prøvd noen av de tipsene? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 *snip* Det hadde slettes ikke vært dumt å vite hvilken virtualiseringsløsning du bruker, er det vmware, microsoft, citrix eller annen løsning? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 Whops!!! Tenk å glemme det ;-) Jeg har to DELL 710 i cluster mot en Dell DM3000i med 10 disker i raid. Funker som en drøm. Som OS kjører jeg Windows 2008 R2 og bruker HyperV som Hypervisor. Funker også glitrende. Men som sagt så sluttet aaltså musen plutselig å virke når jeg RDP'er mot hosten. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Har du testet dette: http://www.kreslavsky.com/2009/03/hyper-v-mouse-not-captured-in-remote-desktop-session.html Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 Ja. Det har jeg prøvd.... Og det funker greit på en annen Host jeg har, men akkurat denne HOST'en så feiler det... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Fungerer VM'et ok på en annen host? Eller fungerer det bare bra på en annen host? Jeg er ikke så veldig kjent med Hyper-V da jeg heller litt mer mot VMware selv. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 Vet ikek hva som skjedde, men nå virker plutselig alt som det skal. merkelig... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Vet ikek hva som skjedde, men nå virker plutselig alt som det skal. merkelig... Egentlig ikke, du kjører jo HyperV så som en del andre MS produkter.. "plutselig virke det bare igjen" ^^ (spøk) Godt å høre at det orndet seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå