Gå til innhold

Mer enn en xbox 360


paaland

Anbefalte innlegg

Vurderer å anskaffe en ny xbox 360 slim m. 120 GB hdd for å avlaste den gamle 360'n med 20 GB HDD som for lengst er full. Men er litt betenkt på hvordan det er å ha to konsoller. Ønsker å ha begge i bruk fortsatt. Er det mye hassle?

 

- Trenger jeg et nytt xbox live gold abonnenet, eller kan jeg bruke samme bruker/abonnement på begge boxene.

- Har sett noe i menyene på xbox at man kan flytte brukeren fra en box til en annen, men blir den da borte fra den første boksen?

- Trenger jeg flytte brukeren frem og tilbake hver gang jeg bytter sted jeg ønsker å spille?

 

- Hva med spill kjøpt som games on demand og på xbox marketplace? Kan jeg laste dem ned på begge konsollene? Evt. flytte noen over på den nye?

 

- Spill på DVD antar jeg det ikke er problemer med å bruke på den nye boksen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må laste ned brukeren hver gang du skifte konsoll, altså du laster ned på den nye åsså spiller og da når du går over til den gamle så må du laste ned på nytt der igjen.

 

games on demand og arcade og alt følger med brukeren så det går helt fint :)

 

man må bare laste ned selve brukeren for hver gang, bruk gjerne xbox.com åsså registrere serie nr på den nye slik at serie nr til begge konsollene ligger der inne ;)

 

Jeg hadde samme dilemma som deg men jeg skulle kun bruke den gamle til mediasenter og dermed lagde jeg bare en silver konto på den gamle så jeg slapp å laste ned bruker hver gang

Lenke til kommentar

Hei. En liten gladmeldig; Xbox "Slim" har 250Gb HDD :thumbup:

 

- Xbox Live profilen din er lagret online, bare å laste den ned på den nye boksen å vips; samme bruker på begge 360ene

 

- Får å få brukeren på 2 bokser så bruker du "Recover gamertag" funskjonen. Da laster du profilen din på den nye 360'n. Av en eller annen rar grunn kan man ikke kopiere brukeren, man må laste den ned.

 

- Ingen flytting, profilen ligger lokalt på begge Xboxene

 

- Games on Demand spill knyttes opp mot gamertagen, så du kan laste dem ned på begge konsollene

 

- Spill på DVD er bare å bruke mellom begge konsollene

Lenke til kommentar

Har noen dårlige nyheter, dessverre.

 

Du kan laste ned alt du har lasta ned med din gamertag på begge konsollene, MEN du kan kun bruke all DLC-en du har lasta ned på én konsoll om gangen. Hvorfor? Fordi alt du har lasta ned tilhører en "Xbox 360-lisens" som du har på konsollen og er tilknyttet din gamertag, som gir deg rettigheter til å bruke DLC-en på den aktuelle maskinen.

 

Gjorde dette selv noen måneder tidligere i år og kan da komme med det jeg gjorde:

- Kjøpte en Xbox 360 S 250GB. Overførte alle mine saker (Gamertags, DLC og diverse andre ting) fra min gamle Xbox 360 Elite 120GB til Slim 250GB ved hjelp av en transfer cable.

- Gikk inn på xbox.com/drm og overførte min lisens fra min gamle konsoll til den nye, slik at jeg kunne bruke alt jeg hadde lastet ned på den nye konsollen.

 

MEN VÆR OBS PÅ AT MAN KAN KUN OVERFØRE LISENSEN MELLOM KONSOLLER KUN EN GANG I ÅRET.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...