Gå til innhold

Hva er verdens farligste dyr?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ateist

 

Som enkelt individ tror jeg en dinosaur allá T-Rex evt velociraptor:)

 

Men er helt klart mennesket som er det farligste dyret som lever i dag.

 

Berre for å knuse inntrykket dei fleste har fått frå jurassic park... Velociraptor var på størrelse med ein kalkun ;)

(Ein cirka 15 kilo tung fjørkledd liten rakker)

 

Uansett så går eg for mennesket her. Er det noko dyr som har potensiale til å forårsake masseutryddelse av liv, så er det oss.

Men ser vi vekk frå oss, så er kubemaneten ein artig konkurrent. Jordas giftigaste dyr tek livet av ein vaksen mann på rett rundt to minutt.

 

EDIT: Ateist.

Endret av Bonnskij
Lenke til kommentar

Velociraptoren hørtes plutselig ikke så fryktingytende ut lengre.:p

Veeeel, får du en femten kilos høne hoppende opp på deg med sylkvasse klør som river opp maven din MENS dn henger i nesa di tenker jeg du hadde angret på at du gikk mot den mens du sa, "Dikke dikke dikke, STOOOR kylling..."..

 

:)

 

 

Kanskje jeg burde laget en tråd som spurte direkte om religiøse faktisk ser på mennesker som et dyr eller som en egen art? ...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Når du sier det sånn, så hørtes den med ett plutselig fryktinngytendes ut likevel. Når jeg tenker meg om, så finner jeg vanlige haner også ganske skumle. Dem er ikke stabile, dem kan flyve på deg og dem har lange sylskarpe klør. Treffer dem rett, kan dem ta hovedpulsåren din og da er man fucked. Kjenner faktisk til flere som har blitt angrepet og skadet av haner.

 

Dette med om at mennesker er dyr, er det ikke bare religiøse som kan kan finne på og benekte. Er utrolig mange som ikke ser på mennesker som dyr. Noe som er ganske latterlig, i og med at vi har en klar definasjon på hva det er.

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Tenk på hvor fryktinngytende mennesket må se ut for andre dyr.

 

 

Ett dyr uten pels, med dype øyne som skjerer gjennom kroppen. Den går på to ben og med lange armer som bare venter på å ta tak i halsen eller hodet ditt for så å bruke sine klør til å rive og skrape alt som er.

 

???

Lenke til kommentar

Så ta det samme mennesket og gi det våpen, så se hvor langt det samme dyret kommer. Det blir mennesket i ett nøtteskall, "nakent" er vi hjelpeløse, men så fort vi får/har våpen så er ting i vår favør. Og det blir ytterligere styrket når vi er i flokk.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Relgiøs..

 

1.Myggen(mot menneskene)

2.Slangen.

3.Skorpion.

 

Flodhesten er jo det dyret som dreper flest dyr i afrika..

 

jeg må bare spørre. myggen?

 

Myggen i thailand er en av de farligste og du kan fint død av den men det tar tid og de aller fleste komemr seg på sykehus innen den tid.

 

fostersøstera mi blei bitt og gikk i 2mnd eller 2uker, litt usikker på tidsperspektivet der men var lang tid uansett før ho kom seg på sykehuset og fikk den fjerna og ho endte opp med en svart flekk på legge på størrelse med en 50øring.

 

i norge er ikke myggen farlig i det hele tatt så derfor lurer jeg på hvordan du kan si at myggen er det farligste dyret i verden?

Lenke til kommentar

Vi mennesker har en god evne til å se på oss selv som noe spesielt, selv om vi nødvendigvis ikke er det ;)

 

Tenk litt på hvor mange planeter i universet som har intelligent liv ;) det er mye mindre ratio på antall planeter med liv i det hele tatt enn det er sjanse for å vinne i lotto ;)

 

da skjønner du litt om hvor skjeldent menneske rasen er og hvor spesielle vi egentlig er. da forstår du au hvorfor mennesker tenker på seg selv som spesiell (rasen)

 

hittil har ingen funnet intelligent liv i universet og vi har levd i mange tusen år. er det rart mennesket tenker at vi er ensomme i universet og er spesielle og alene?

Lenke til kommentar

Tenk litt på hvor mange planeter i universet som har intelligent liv ;) det er mye mindre ratio på antall planeter med liv i det hele tatt enn det er sjanse for å vinne i lotto ;)

Dette vet vi faktisk ingenting om. Hvor stort er universet? Det er en forskjell på det synlige universet og det faktiske universet. Og hvor mange planeter med intelligent liv det er vet vi akkurat like mye om.

da skjønner du litt om hvor skjeldent menneske rasen er og hvor spesielle vi egentlig er. da forstår du au hvorfor mennesker tenker på seg selv som spesiell (rasen)

Dette bunner i kunnskapløshet. Vi kan være alene, og det kan være flust av planeter med intelligent liv tilsvarende vår egen rase.

 

hittil har ingen funnet intelligent liv i universet og vi har levd i mange tusen år. er det rart mennesket tenker at vi er ensomme i universet og er spesielle og alene?

Igjen kunnskapløshet. Med avstandene i universet så er mange tusen år veldig veldig kort tid. Når man begynner å snakke om avstander på mange tusen eller millioner med lysår unna, så tar det tid.

 

Selv om vi kun begrenser oss til vår egen planet så ser vi på oss selv som spesielle, selv om vi nødvendigvis ikke er det.

Lenke til kommentar

Tenk litt på hvor mange planeter i universet som har intelligent liv ;) det er mye mindre ratio på antall planeter med liv i det hele tatt enn det er sjanse for å vinne i lotto ;)

Dette vet vi faktisk ingenting om. Hvor stort er universet? Det er en forskjell på det synlige universet og det faktiske universet. Og hvor mange planeter med intelligent liv det er vet vi akkurat like mye om.

da skjønner du litt om hvor skjeldent menneske rasen er og hvor spesielle vi egentlig er. da forstår du au hvorfor mennesker tenker på seg selv som spesiell (rasen)

Dette bunner i kunnskapløshet. Vi kan være alene, og det kan være flust av planeter med intelligent liv tilsvarende vår egen rase.

 

hittil har ingen funnet intelligent liv i universet og vi har levd i mange tusen år. er det rart mennesket tenker at vi er ensomme i universet og er spesielle og alene?

Igjen kunnskapløshet. Med avstandene i universet så er mange tusen år veldig veldig kort tid. Når man begynner å snakke om avstander på mange tusen eller millioner med lysår unna, så tar det tid.

 

Selv om vi kun begrenser oss til vår egen planet så ser vi på oss selv som spesielle, selv om vi nødvendigvis ikke er det.

Det er intet mindre enn enormt usannsynlig at vi er alene.

Lenke til kommentar

Filmzes, det er lov å forholde seg agnostisk til en proposisjon inntil det foreligger nok bevis til å gjøre seg opp en mening basert på fakta.

 

Greit nok finnes det en reell mulighet for å anta at det kan finnes liv, men dette er ikke samstilt med å si noe om sannsynligheten for liv. Sannsynligheten for liv blir, inntil vi kan påvise utenomjordisk liv, en gjetning.

Lenke til kommentar

Hva er det som tilsier at vi ikke kan sidestilles med utenomjordisk liv. Vi finnes, på en planet i en beboelig sone fra solen. Sett an hvor mange andre millioner planeter som ligger i denne sonen, så er det selvhøytidelig å tenke at man er alene.

 

Omtrent som å si at mennesker ikke er dyr - vi er unike.

 

Innlegget mitt var for å støtte opp det siterte innlegget, ikke for å snakke mot det.

Lenke til kommentar

Tenk litt på hvor mange planeter i universet som har intelligent liv ;) det er mye mindre ratio på antall planeter med liv i det hele tatt enn det er sjanse for å vinne i lotto ;)

Dette vet vi faktisk ingenting om. Hvor stort er universet? Det er en forskjell på det synlige universet og det faktiske universet. Og hvor mange planeter med intelligent liv det er vet vi akkurat like mye om.

da skjønner du litt om hvor skjeldent menneske rasen er og hvor spesielle vi egentlig er. da forstår du au hvorfor mennesker tenker på seg selv som spesiell (rasen)

Dette bunner i kunnskapløshet. Vi kan være alene, og det kan være flust av planeter med intelligent liv tilsvarende vår egen rase.

 

hittil har ingen funnet intelligent liv i universet og vi har levd i mange tusen år. er det rart mennesket tenker at vi er ensomme i universet og er spesielle og alene?

Igjen kunnskapløshet. Med avstandene i universet så er mange tusen år veldig veldig kort tid. Når man begynner å snakke om avstander på mange tusen eller millioner med lysår unna, så tar det tid.

 

Selv om vi kun begrenser oss til vår egen planet så ser vi på oss selv som spesielle, selv om vi nødvendigvis ikke er det.

jeg tror fdet er du som er kunnskapsløs her fordi hadde du hatt noe kunnskap om det emnet så hadde du visst nøyaktig hva jeg snakker om.

 

Forskerne studere mange tusen stjerner og planeter hver dag. de har studert flere milliarder stjerne og planeter fram til den dag i dag og har enda ikke funnet en eneste en planet med liv, de har kun funnet vann og gjerne håp om liv men ikke mer enn det.

 

det er mange faktorer som skal ligge til rette for at det skal være liv på en planet:

1: vann

2: rett distanse fra sola

3: oksygen

4: kjernen må være av riktig type pga gravitasjon og slikt

5: emp felt som beskytter

 

så er det flere viktige komponenter som må på plass au før det kommer liv men når det først har kommet organismer så har det startet og da er bare spørsmålet på hvilket nivå det er kommet til. vi kan finne planeter som har liv men ikke har kommet lengre enn organismer for eksempel og det er en planet uten intelligent liv

 

dette er way way off topic men bare for å forklare litt at jeg har litt kunnskap om det jeg snakker om så jeg tror du bør snu dine egne øyner over på deg selv med det innlegget ditt der.

 

intelligent liv (liv som kan tenke selv og lage ting slik som mennesket er intelligent, kan man ikke det er det ikke intelligent liv) er utrolig skjeldent i universet. jeg sier ikke at det ikke finnes intelligent liv der ute men jeg sier at det er så utrolig skjeldent at vi mennesker er veldig spesielle ja.

hadde det ikke vært skjeldent så hadde vi funnet intelligent liv for lenge siden.

 

tenk deg godt om før du kommer med mer svada

Lenke til kommentar

Velociraptoren hørtes plutselig ikke så fryktingytende ut lengre.:p

Veeeel, får du en femten kilos høne hoppende opp på deg med sylkvasse klør som river opp maven din MENS dn henger i nesa di tenker jeg du hadde angret på at du gikk mot den mens du sa, "Dikke dikke dikke, STOOOR kylling..."..

 

:)

 

 

Kanskje jeg burde laget en tråd som spurte direkte om religiøse faktisk ser på mennesker som et dyr eller som en egen art? ...

 

Tja... Rimeleg fryktlaus kylling då. Blr vel omtrent som om eg skulle fly på ein isbjørn utan mykje om og men :p

Klørne var heller ikkje eigna for kutting og riving, heller for stikking. Som nevnt så kan jo haner vere temmeleg hissige av seg. Men vær ærlege no. Om de virkeleg ville hanen til livs så hadde ein velplasseert støvel kjapt lagd fjørfjepatè. Lite tilseier vel at det ikkje ville blitt raptorpatè i anna fall. Nokre rimeleg store raptorar fanst vel, men veliciraptor var ikkje ein av dei

 

I konkurransen om prisen som verdas farlegaste dyr nominerer eg herved apa med AK:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ERFT9hSTtRg

Lenke til kommentar

Om vi tar med utspredning av dyret da?

Er vel et fåtall farlige dyr som finnes mer eller mindre alle steder i de fleste klimasoner. Så å sammenligne et ørkendyr som lever isolert i varme, tørre områder mot mennesket som lever alt fra i -50 til +50 så er det naturlig at det gir større resultat.

 

Om vi skal tro bøndene, stiller ulven, bjørn og gaupe grusomt høyt.

 

 

I tillegg, det å svare mennesket er så barnslig og politisk korrekt svar. Er som "hvilken farge er huset?" "hvitt" "nehei, hvit er ikke noen farge *OLOLOLOL*"..

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...