Gjest medlem-1432 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Ørken taipan kansje? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Det dyret som ikke tolererer andre livssyn enn sitt eget. 6 Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Mygg, hvertfall i følge empiriske data, ikke relgion Lenke til kommentar
O3K Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) I moderne tid vil jeg tro det er kveg og gris, indirekte via blodpropp. Omtrent 2 millioner amerikanere får det hvert år, og rundt 200 000 av dem dør av det. Men farligst gjennom hele verdenshistorien? Må vel bli mennesket da, hvis man tenker på fare for alle andre dyr også, og ikke hva som kun er farlig for oss mennesker. Men hvis vi tenker kun på oss selv så har man gresshoppesvermer som spiser alt i sin vei som fort kan bli et farlig problem, ihvertfall siden vi i moderne tid er avhengige av gårdsdrift for å opprettholde den høye befolkningen. Det siste dyret jeg ønsker å møte face-to-face dog er vel en Utahraptor. Ateist Endret 30. juni 2011 av O3K 1 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Hehe, indirekte gjennom blodpropp. Den var god Kua er vel det dyret som knerter flest mennesker i Norge hvert år. Farlig å være bonde Ellers er den nevnte flodhesten ganske farlig. Det er mange måter å se det på: En hvithai er vel et av de dyrene et menneske er mest sjanseløs mot i en "kamp", men siden det er så få hvithai per person slår den ikke ut på statistikken noe særlig. Diverse dinosaurer kunne knerta de fleste løvene/bjørnene/haiene som lever nå, så disse var vel farligere enn nålevende dyr. Men jeg velger krokodille! Dette blir vel sett på som den mest effektive jegeren i dyreriket? God både til vanns og på land, og ganske snedig måte å jakte på; lurer i vannet, som er livsviktig for alle levende vesener på jorden. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Det må være den giftigste slangen, som har mulighet til å bite slik at personen dør nærmest momentant. Usikker på hva denne slangen heter. Finnes ingen slanger som dreper nermest momentant, de raskeste tar ca. 20-35 minutter, men ofte mye lengre. Dette handler mer om hvilket dyr er mest badass enn direkte farlig, mygg dreper indirekte 2 millioner mennesker hvert år, men er ikke spesielt badass. Det dyret som er mest badass er så klart spermhvalen, det nest mest badasse dyret er orca, grunnen til spermwhval er enda mer badass, er at en han spermhval er det eneste dyret i havet som en gruppe orca ikke tør angripe, de angrper så godt som alle andre dyr, hvit haier selv når de er alene, og i grupper, angriper de selv store hvaler som blå hval og hun spermhval, men når en voksen han spermhval dukker opp stikker orcaene, en voksen spermhval er 22 meter lang, veier 55 tonn og har tenner som er 30cm store og veier en halv kilo, den daglige kosten dens er 15 meter store blekspruter med gripe kroker og en nebb som kan knuse bein. Ikke bare det men spermhval er det eneste dyret som kan senke skip, da tenker jeg ikke på båter, men SKIP, 300 tonn skip med 2 meter tykke skråg av eik. De fikk mannskapet på the essex lære det endte med at de havnet i livbåter og begynnte å spise hverandre. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Det farligste dyret? Tror jeg nominerer strutsen som det farligste landdyret, vis den faktisk går til angrep. Husker å ha sett et bilde hvor de tok alle "smule dyr", og samme sammen egenskapene, for å så poengtere at strusten hadde omtrent alt av de. I vann så blir det vel alt mulig rart. Agnostiker. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Mange artige svar her ja.. :-) Men føler at jeg ikke har fått noe SVAR på det jeg spurte om... Det jeg faktisk VAr ute etter da var om religiøse faktisk avvek fra ikke religiøse med hva de oppfatter som dyr. Og det farligste dyret som noensinne har tråkket rundt på jorden er.... (tromme virvel...) Mennesket!! Ikke bare tar vi nødeløst livet av dyr for moro skyld, men vi tar like gjerne livet av hverandre i samme slengen! Mennesket har fornemmelig myrdet seg vei mellom historien for en eller annen "nobel" sak eller rett og slett for moro skyld og jorden har faktisk aldri opplevd en større og farligere morder enn mennesket! Men det var egentlig heller ikke poenget, poenget var å se om de aller fleste kristne/religiøse faktisk anser mennesket som et dyr og det tror jeg faktisk de aller fleste kristne ihvertfall her i landet gjør. Nå kunne jeg sikkert spurt direkte, men da mistenker jeg at det blir for mye "grubling" på spørsmålet og svaret som kommer ikke alltid er det de default ville svart... Nå var det bare alt for mange som ikke svarte religiøs(ikke religiøs så den "vitenskapelige" biten av spørsmålet ble litt borte... he he Jeg spurte gutta mine det samme spørsmålet her om dagen og INGEN av de var inne på tanken på at det er mennesket som faktisk er det farligste dyret på jorden... To av dem (de to eldste) svarte tyranosaurus rex fordi den rett og slett ser ut som en spise maskin med tenner som må være envher tannleges skrekk, (eller fryd, alt etter profitt...), men med hjerne på størrelse med en liten valnøtt og mistemann på seks lurte litt på om det kanskje kunne være hugg ormen, for den hadde vi nettopp sett et par dager før og synet hadde nok skremt ham litt... "Mennesker?", sa de i kor da jeg sa hvem dyr som er den farligste og fikk forundrede kommentarer som "Men vi er da ikke så farlige, sjimpanser er fem ganger sterkere..." (De er vel oppdratt og vet hvem gren vi slekter på... he he) og lignende ting og vi ble sittende å filosofere over det faktum at mennesket IKKE er en spesielt hyggelig art å møte på for hverken oss selv eller andre arter... Men at vi er dyr er i dag hevet over enhver tvil og alle som sier at dette ikke er tilfelle har enten ikke nok informasjon om biologi eller velger å stille seg ignorante og fornekte fakta... Men jeg trodde jo fra før at de aller fleste religiøse her i landet ikke er så ignorante da... Hadde jeg stilt spørsmålet på et amerikansk forum hadde nok majoriteten av kristne amerikanere svart at siden mennesker ikke er dyr kan det ikke være mennesket som er farligst av alle dyr.... he he Endret 1. juli 2011 av RWS Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Det flyvende spagetti monsteret. 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Mange artige svar her ja.. :-) Men føler at jeg ikke har fått noe SVAR på det jeg spurte om... Det jeg faktisk VAr ute etter da var om religiøse faktisk avvek fra ikke religiøse med hva de oppfatter som dyr. Og det farligste dyret som noensinne har tråkket rundt på jorden er.... (tromme virvel...) Mennesket!! Ikke bare tar vi nødeløst livet av dyr for moro skyld, men vi tar like gjerne livet av hverandre i samme slengen! Mennesket har fornemmelig myrdet seg vei mellom historien for en eller annen "nobel" sak eller rett og slett for moro skyld og jorden har faktisk aldri opplevd en større og farligere morder enn mennesket! Men det var egentlig heller ikke poenget, poenget var å se om de aller fleste kristne/religiøse faktisk anser mennesket som et dyr og det tror jeg faktisk de aller fleste kristne ihvertfall her i landet gjør. Nå kunne jeg sikkert spurt direkte, men da mistenker jeg at det blir for mye "grubling" på spørsmålet og svaret som kommer ikke alltid er det de default ville svart... Nå var det bare alt for mange som ikke svarte religiøs(ikke religiøs så den "vitenskapelige" biten av spørsmålet ble litt borte... he he Jeg spurte gutta mine det samme spørsmålet her om dagen og INGEN av de var inne på tanken på at det er mennesket som faktisk er det farligste dyret på jorden... To av dem (de to eldste) svarte tyranosaurus rex fordi den rett og slett ser ut som en spise maskin med tenner som må være envher tannleges skrekk, (eller fryd, alt etter profitt...), men med hjerne på størrelse med en liten valnøtt og mistemann på seks lurte litt på om det kanskje kunne være hugg ormen, for den hadde vi nettopp sett et par dager før og synet hadde nok skremt ham litt... "Mennesker?", sa de i kor da jeg sa hvem dyr som er den farligste og fikk forundrede kommentarer som "Men vi er da ikke så farlige, sjimpanser er fem ganger sterkere..." (De er vel oppdratt og vet hvem gren vi slekter på... he he) og lignende ting og vi ble sittende å filosofere over det faktum at mennesket IKKE er en spesielt hyggelig art å møte på for hverken oss selv eller andre arter... Men at vi er dyr er i dag hevet over enhver tvil og alle som sier at dette ikke er tilfelle har enten ikke nok informasjon om biologi eller velger å stille seg ignorante og fornekte fakta... Men jeg trodde jo fra før at de aller fleste religiøse her i landet ikke er så ignorante da... Hadde jeg stilt spørsmålet på et amerikansk forum hadde nok majoriteten av kristne amerikanere svart at siden mennesker ikke er dyr kan det ikke være mennesket som er farligst av alle dyr.... he he Hadde jeg da rett? http://www.diskusjon...post&p=17970008 Endret 1. juli 2011 av turbonello 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 Hadde jeg da rett? http://www.diskusjon...post&p=17970008 I og med at andre dyr ikke har livssyn så ja.... Tror de fleste tolererer andres livssyn da, respektere det er det nok verre med.... Er en viss forskjell der... Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Hadde jeg da rett? http://www.diskusjon...post&p=17970008 I og med at andre dyr ikke har livssyn så ja.... Tror de fleste tolererer andres livssyn da, respektere det er det nok verre med.... Er en viss forskjell der... Joda, helt sant det Bare tok et skrekk-eksempel jeg... Hvis man ikke tolererer andres livsanskuelser overhodet, så kan det bli forferdelig mye blod-søl ut av det... Det var mye utryddelse av kjettere før i tiden for eksempel... Katharene er jo et eksempel på folk som tenkte annerledes, enn majoriteten. Og det ente jo med et blod-søl der verken kvinner eller barn ble skånet.. http://www.lofotpyramiden.com/vises_sten_37.htm Mennesket er helt klart verdens farligste dyr... Dyr som dreper andre i sin egen art på grunn av livssyn... Jeg tror ikke en løve ville ha angrepet en annen løve, fordi den andre løven hadde en annen måte å oppfatte virkeligheten på, enn den andre løven... Men mennesket kan få seg til å gjøre det... 1 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Svinet? Siden muslimene ikke liker det.. Endret 4. juli 2011 av Balthier842 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 *snip* *snap* Ikke bare det men spermhval er det eneste dyret som kan senke skip, da tenker jeg ikke på båter, men SKIP, 300 tonn skip med 2 meter tykke skråg av eik. De fikk mannskapet på the essex lære det endte med at de havnet i livbåter og begynnte å spise hverandre. Ehm, hvilken båt har 2 meter tykt skrog? Båten må være 30-40 meter bred for å kompensere for det skroget der. On-topic så mener jeg som ateist at mennesker er de farligste, for de kan ikke bare drepe selv, men de kan også kommandere andre mennesker til å drepe, som oftest på falskt grunnlag. Og mennesker kan få dyr til å drepe andre dyr og mennesker. Her snakker vi ikke dyret med mest fysisk kraft, men dyret med mest makt over andre dyr og mennesker. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 *snip* *snap* Ikke bare det men spermhval er det eneste dyret som kan senke skip, da tenker jeg ikke på båter, men SKIP, 300 tonn skip med 2 meter tykke skråg av eik. De fikk mannskapet på the essex lære det endte med at de havnet i livbåter og begynnte å spise hverandre. Ehm, hvilken båt har 2 meter tykt skrog? Båten må være 30-40 meter bred for å kompensere for det skroget der. Sorry, skulle være 2 foot, ikke 2 meter. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 *snip* *snap* Ikke bare det men spermhval er det eneste dyret som kan senke skip, da tenker jeg ikke på båter, men SKIP, 300 tonn skip med 2 meter tykke skråg av eik. De fikk mannskapet på the essex lære det endte med at de havnet i livbåter og begynnte å spise hverandre. Ehm, hvilken båt har 2 meter tykt skrog? Båten må være 30-40 meter bred for å kompensere for det skroget der. Sorry, skulle være 2 foot, ikke 2 meter. Fortsatt 60cm, må være noen tykke trær de har funnet tak i. Finner ingen info om det, og Essex-båtene var aldri bredere enn 13 meter, som gjør at over 1/13 av båten var skrog.. Virker usannsynlig, men har du kilde så hadde det vært kjekt. Men skal ikke ødelegge tråden mer. Stop... CONTINUE! Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Hadde jeg da rett? http://www.diskusjon...post&p=17970008 I og med at andre dyr ikke har livssyn så ja.... Tror de fleste tolererer andres livssyn da, respektere det er det nok verre med.... Er en viss forskjell der... Impliserer du at man skal respektere andres livssyn? Eg må si meg uenig isåfall. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Relgiøs.. 1.Myggen(mot menneskene) 2.Slangen. 3.Skorpion. Flodhesten er jo det dyret som dreper flest dyr i afrika.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå