Gå til innhold

Hva er verdens farligste dyr?

Anbefalte innlegg

Hva er det farligste dyret som noengang har tråkket rundt på jordkloden?

Tenkte å se om det var noen forskjell fra svarene mellom ikke religiøse og religiøse på det spørsmålet, så når du svarer er det fint om foreksempel svarer med:

"Jeg tror at dyr XXXXXXX er det farligste som ateist/religiøs/agnostiker"

Så kan vi komme tilbake til hvem dyr som faktisk er det farligste etterhvert...

Trenger ikke å komme med mer eller større redegjørelser, bare hven dyr du tror er det farligste på jorden of all times.... (The killing machine of all ages)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(ateist)

Som enkelt individ er ikke mennesket veldig farlig, selv om en person kan gjøre litt ugang med rett verktøy. Men som flokkdyr/rase er mennesket helt klart det verste som har vandret på denne kloden, frem til nå. Er bare å se på våre inngrep i naturen og påfølgende ulykker eller katastrofer som av og til har fulgt etter, med de konsekvensene det har. Videre er det alle våpen vi har lagd og hvor mye de kan utslette. Så kan man se på hvordan mennesket fordriver andre arter fra deres område fordi vi krever mer og mer plass.

Lenke til kommentar

[ateist]

Farlig for hvem? Og er det snakk om potensiale, eller hva de faktisk har utført?

Mennesker er vel det første dyret som har evne til å utrydde nesten alt liv på denne planeten hvis vi virkelig vil (skal mye til for at vi klarer å utrydde alt, men i det minste burde vi kunne få til en helt ekstrem masseutryddelse). Vi har laget store endringer i miljø og klima bare ved å spre oss og bruke ressurser på den måten vi gjør. Noen mener det allerede er snakk om den sjette masseutryddelsen. Men det er ikke så mange tusen årene vi har hatt en større rolle enn de andre apene.

Og som det nevnes, som nakne individer så er vi skjøre pingler. Den største trusselen mot oss er at teknologien bryter sammen eller en virkelig energikrise.

Ellers skal visst flodhesten være ganske morderisk, men jeg føler meg ikke særlig truet her i nord.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Ateist:

Om man snakker om individuell kraft så tror jeg isbjørn eller spekkhogger står helt på topplisten.

Snakker man om en hel rase derimot så er det delt mellom skadelige bakterier eller mennesker - frem til nå leder menneskene, men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar

Nå finnes det jo enda skumlere og større dyr enn T-rexen som for eksempel Giganotosaurusen og Spinosaurusen. Uansett det skumleste T-Rexen gjorde var å spise Triceratopser på slutten av krittperioden. Mennesket derimot har oppfunnet atombomben, vært villige til å utføre grusomme folkemord og startet kriger som har forårsaket millioner av liv..

Det er ikke tvil om hva det farligste dyret er.

(ateist)

Lenke til kommentar

Dette er jo en rar problemstilling, Orca kan drepe og spise nesten alt i havet, men ser ut til å så godt som aldri angripe mennesker i det ville. Og er derfor ikke farlig for mennesker. De dyrene som er farligst for mennesker er hunder og Esler, det er i hvertfall dem som er involvert i flesk skader og dødsfall.

Mens selv den mest blodtørsige bjøren eller ulven eller tigeren kan bare derpe et par 100 mennesker, kan mennesker som Mao drepe titals millioner bare med å gi kommando til andre mennesker.

Virus som kopper drepte 500 000 000 millioner mennesker på 80 år i det 20. Århundre, men kopper er ikke dyr, de er teknisk sett ikke en gang levende.

Så jeg vil si de farligeste dyret i potensiel dødsfall av mennesker og andre dyr er mennesket.

Hilsen Ateist.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Har du dødstall på esler og hunder da? tror ikke dem er i nærheten av slangen jeg nevnte. Den andre arten som tar flest liv, er vel en type scorpion tror jeg.

Lenke til kommentar

Har du dødstall på esler og hunder da? tror ikke dem er i nærheten av slangen jeg nevnte. Den andre arten som tar flest liv, er vel en type scorpion tror jeg.

Det var en vits, esler dreper omtrent ingen, noe som er rart da det er 40 millione av dem rundt om å verden, man skulle tro de drepe folk, men det var tydligvis bare et dødsfall regitert i 2005.

Hunder er også ikke store draps dyr, de dreper kanskje under et dusin folk i usa hvert år, selv om man tar med resten av verden kan de umulig drepe mange hundre mennesker.

Lenke til kommentar

Mot mennesket, regner jeg med?

Flodhesten blir i hvert fall sett på som en av Afrikas mest farligste dyr. Det er veldig vanskelig å sette dyr opp i mot hverandre, da alle har sine styrker og svakheter. Vanskelig å finne en fasit på akkurat dette spørsmålet.

Ateist.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...