Gavekort Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Forandrer ikke på faktumet at måker ikke er nattaktiv, for det er de ikke. Jeg vet godt at måker skriker om natten. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Hvor har du det faktum fra??? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 http://answers.ask.com/Science/Biology/where_do_seagulls_go_at_night http://answers.askkids.com/Life_on_Earth/where_do_seagulls_go_at_night Hvor er dine kilder på at de ER nattaktive? Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Tja 20-30 år ved havet 4 år på havet, men det gjelder vel ikke for en intellektuell siden det ikke står skrevet noe sted.... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Tja 20-30 år ved havet 4 år på havet, men det gjelder vel ikke for en intellektuell siden det ikke står skrevet noe sted.... Hvis det er noen trøst, så er det ikke linker til ask.com og askkids.com noe tegn på det intellektuelle heller. Et par referanser til vitenskaelige verk om saken, da snakker vi. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Å en ting er om de er nattaktiv eller ikke, men er det mat i sikte så flyr de om så opp ned å skit i kors! Natt eller dag!! He he Tom, var igrunn bare for "skøy"....fyre litt.... Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 å en liiiten tanke sarkasme... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Det er stor forskjell på nattaktivitet og å ha sett noen måker aktive om natten. Måker er ikke nattaktive, det kan du spørre hvilken som helst biolog om. Ugler er nattaktive dyr. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Tja 20-30 år ved havet 4 år på havet, men det gjelder vel ikke for en intellektuell siden det ikke står skrevet noe sted.... Hvis det er noen trøst, så er det ikke linker til ask.com og askkids.com noe tegn på det intellektuelle heller. Et par referanser til vitenskaelige verk om saken, da snakker vi. Bedre enn deg som skittkaster uten å komme med en eneste kilde eller respons. Ask er bedre kilder enn ingen kilder. Her har du en liste over nattaktive fugler. Ser du noen måker her? Nei! Takk for meg. http://en.wikipedia....nocturnal_birds Endret 1. juli 2011 av Gavekort Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 At et dyr ikke er nattdyr betyr ikke at de aldri er aktive om natten. Har sett mer enn nok måker flakse rundt om natten til at man kan avvise klippet "fordi måker ikke er nattdyr". Nei, de er ikke først og fremst nattdyr, men enhver som har bodd ved sjøen vil le av en som påstår at de aldri er ute om natten. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 At et dyr ikke er nattdyr betyr ikke at de aldri er aktive om natten. Har sett mer enn nok måker flakse rundt om natten til at man kan avvise klippet "fordi måker ikke er nattdyr". Nei, de er ikke først og fremst nattdyr, men enhver som har bodd ved sjøen vil le av en som påstår at de aldri er ute om natten. Det eneste jeg påstod! Måker er ikke nattaktive! Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Vil nu tørre å påstå at jeg har sett flere enn "noen" måker om natten!! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Her er et fint klipp med ikke nattaktive måker. http://www.youtube.com/watch?v=nFn8m6lbFIM Tror ellers Gavekort har blitt matet nok for i dag. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Les litt om hva nattaktivitet faktisk er før du begynner å bli kjepphøy. http://en.wikipedia.org/wiki/Nocturnality Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Stridens kjerne er om de (noen ganger) flyr om natten eller ikke i relasjon til om videoen er fake eller ikke. En ren diskusjon om de er nattdyr eller ikke er off-topic (når det er åpenbart for alle i diskusjonen at de ikke først og fremst er nattdyr), og er kjedelig akademisk trollingordkløveri. Edit: Her har du en liste over nattaktive fugler. Ser du noen måker her? Nei! Takk for meg. http://en.wikipedia....nocturnal_birds Og skal du først kverulere om måker, så kan vi jo kikke litt på denne karen. Som i tillegg til å bo på Galapagos, hvor det er ganske så mange andre underlige dyr, utmerker seg ved å være a) måke og b) verdens eneste nattaktive sjøfugl. Men - dette innlegget er totalt uinteressant i forhold til resten av tråden, og ligger derfor i spoiler. Endret 1. juli 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Det var dere som begynte å henge meg ut fordi jeg sa at måker ikke var nattaktive. At de ikke er i stand til å sulle rundt har jeg aldri påstått. Du trenger ikke å bli bitter bare fordi du gravde deg selv ned i jorden. 1 Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Artig klipp! Morsomt med slike artikler i ny og ne Lenke til kommentar
Inc Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Synes det var bra gjort å finne igjen kamereat. Hva er oddsn liksom? Lenke til kommentar
Alvorlig Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Gavekort har vært saklig her, selv om han virker humørløs. Jeg er optimalt enig med at noe er fullstendig skakkjørt når pressen kommer med slike agurknyheter. Folk vil underholdes fremfor opplyses - alltid. Det er en trist tendens. Likevel så syntes jeg også at dette klippet var hysterisk morsomt. Hvorvidt det burde være en "nyhetsartikkel" ala andre sensasjonelle "nyheter" om trusene til Lady Gaga og Stoltenbergs iPad eller ikke er jo en diskusjon for seg selv. En helt annen diskusjon er om ugler voldtar pinnsvin eller om måker røyker hasj om natten. Det vesentlige her var vel først og fremst klippet i seg selv - og at det var (for noen) et meget morsomt videoklipp? Spesielt siden måken er den eneste fuglen jeg ikke kan fordra. De går til angrep på alt som beveger seg ved arbeidsplassen min på sommerstid (pga. hekking) - så jeg må heller le av dem når jeg først har anledningen. Et artig klipp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg