Gå til innhold

Dedikert skjemkort til surfing/kontorarbeid?

pOOf

Anbefalte innlegg

Sprøsmålet mitt er altså:

Vil man noen gang trenge et dedikert skjermkort til

* surfing (mange faner)

* kontorarbeid (excel, word)

* se på film (på PC skjermen.)

Eller vil integrerte skjermkort alltid takle dette uten problemer? Også uten vifta på max hastighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en noe tilårskommen Lenovo Thinkpad T61 (3-4 år gammel) med 14" skjerm og 1440x900 oppløsning. Den har integrert skjermkort, og jeg har alltid 5 forskjellige nettlesere oppe, og nesten alle har et utall faner oppe (hver av nettleserne har sine oppgaver). Har også både Skype gående med også musikkavspilling via Spotify samtidig. PDF leseren er også oppe, ofte med mange åpne dokumenter, og jeg hører nesten aldri vifta. Kan legge til at jeg kjører XP Pro på denne og går så det suser. No problemas, og velger å bruke denne til det daglige, selv om jeg har et verdens kraftigste 15" her. På den er skjermkortet så heftig at vifta går nesten ustanselig, men så er det også heftige greier.

Har prøvd spilling av BF2, men det funker ikke. Dog funker riktig gamle spill, slik som "Need for speed - Porsche" og ellers over ti år gamle spill. Faktisk med alt på det høyeste :)

Nå er det faktisk noen maskiner med integrerte skjermkort, som har en ekstern docking løsning med dedikert skjermkort løsning, slik som fra Multicom. Nå er også Sony på beddingen med en spennede Z modell med omtrent samme løsningen på en 13" maskin.

Endret av Protest
Lenke til kommentar

Tipper at dagens integrerte er enda bedre enn den jeg har på min tilårskomne T61. Funker helt altså fint til video og alt mulig, men altså ikke spill (krevende altså).

Gå for det, for integrerte skjermkort fungerer for de aller fleste som ikke driver noe større innen spill. Til Photoshop jobbing bør det heller ikke være noen større problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...