Gå til innhold

BK: Rusten kraftkar

Pitt

Anbefalte innlegg

Bildet er tatt håndholdt fra bilen. Mitt første forsøk på HDR. Har vært forsiktig med spakene.

EDIT: Innlegg nr.3 i tråden viser versjon 2 av bildet (med farger)

post-197482-0-28892900-1309382796_thumb.jpg

Endret av Pitt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du kunne hatt godt av litt nøyere gjennomtenkt komposisjon. Objektet du fotograferer blender veldig inn med omgivelsene, og blir vanskelig å skille fra bakgrunnen. Grunnen til dette er at både objektet og omgivelsene er innenfor det samme valørspekteret, altså at begge deler er nesten akkurat like lyse/mørke.

Lenke til kommentar

Tror du kunne hatt godt av litt nøyere gjennomtenkt komposisjon. Objektet du fotograferer blender veldig inn med omgivelsene, og blir vanskelig å skille fra bakgrunnen. Grunnen til dette er at både objektet og omgivelsene er innenfor det samme valørspekteret, altså at begge deler er nesten akkurat like lyse/mørke.

Hei!

Takk for svar, og det du sier er helt rett. Så meg litt blind på bildet under hdr-prosessen. Legger ved samme bilde igjen, men i en litt annen versjon, med farger. Tror dette har litt større potensiale.

post-197482-0-71517200-1309421225_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei!

Takk for svar, og det du sier er helt rett. Så meg litt blind på bildet under hdr-prosessen. Legger ved samme bilde igjen, men i en litt annen versjon, med farger. Tror dette har litt større potensiale.

Greit nok for en annonse på Finn.no, men ellers er det ingenting i dette bildet som gjør det unikt.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg er nok enig i at det ikke er veldig gjennomtenkt komposisjon.

Det skulle nok vært stillt opp litt på kontraster, fargemetning også, det virker blast nå.

Men s/h-konverteringen ser jeg bort fra, den var -som allerede nevnt- mye mer rotete ved at alt går i ett.

Det virker litt snapshot-aktig, litt tilfeldig skutt fra skulderhøyde uten å analysere/se an hvordan motivet kan skille seg (best) ut fra andre elementer i bildet.

Forresten ser jeg ikke helt nytten av HDR i denne situasjonen? :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...