Pitt Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Bildet er tatt håndholdt fra bilen. Mitt første forsøk på HDR. Har vært forsiktig med spakene. EDIT: Innlegg nr.3 i tråden viser versjon 2 av bildet (med farger) Endret 30. juni 2011 av Pitt Lenke til kommentar
fluff Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Tror du kunne hatt godt av litt nøyere gjennomtenkt komposisjon. Objektet du fotograferer blender veldig inn med omgivelsene, og blir vanskelig å skille fra bakgrunnen. Grunnen til dette er at både objektet og omgivelsene er innenfor det samme valørspekteret, altså at begge deler er nesten akkurat like lyse/mørke. Lenke til kommentar
Pitt Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Tror du kunne hatt godt av litt nøyere gjennomtenkt komposisjon. Objektet du fotograferer blender veldig inn med omgivelsene, og blir vanskelig å skille fra bakgrunnen. Grunnen til dette er at både objektet og omgivelsene er innenfor det samme valørspekteret, altså at begge deler er nesten akkurat like lyse/mørke. Hei! Takk for svar, og det du sier er helt rett. Så meg litt blind på bildet under hdr-prosessen. Legger ved samme bilde igjen, men i en litt annen versjon, med farger. Tror dette har litt større potensiale. Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Hei! Takk for svar, og det du sier er helt rett. Så meg litt blind på bildet under hdr-prosessen. Legger ved samme bilde igjen, men i en litt annen versjon, med farger. Tror dette har litt større potensiale. Greit nok for en annonse på Finn.no, men ellers er det ingenting i dette bildet som gjør det unikt. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Hei. Jeg er nok enig i at det ikke er veldig gjennomtenkt komposisjon. Det skulle nok vært stillt opp litt på kontraster, fargemetning også, det virker blast nå. Men s/h-konverteringen ser jeg bort fra, den var -som allerede nevnt- mye mer rotete ved at alt går i ett. Det virker litt snapshot-aktig, litt tilfeldig skutt fra skulderhøyde uten å analysere/se an hvordan motivet kan skille seg (best) ut fra andre elementer i bildet. Forresten ser jeg ikke helt nytten av HDR i denne situasjonen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå