Gå til innhold

D90, men hvilken blits?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle ha meg en god blits til innendørsbruk med bilde av baby. Har i dag SB-400, men føler at den er litt i det enkleste laget, skulle gjerne hatt en jeg kunne beveget litt mer, også sidelengs.

Man har jo SB-600, 700, 800 og 900. Jeg vil tror at 900 kanskje har mye som jeg aldri vil få bruk for? Det er en mere studioblits?

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SB-600 er rimlig mye mindre enn 900 ja. Bor du i nærheten av en fotobutikk; gå dit å sammenlign størrelse. :) Er dog ikke store prisforskjellen på 700 og 900. På fotovideo er det 600kr forskjell, så kanskje like greit å gå med den robuste 900 da. :)

Lenke til kommentar

Om jeg kjøper SB-700, kan jeg da bruke mitt D90 som master mens jeg har min SB-400 koblet på kameraet og feks har SB-700 på et stativ ved siden av?

Edit: Og vil styrken til SB-700 holde til 35/50mm objektiv?

Endret av everlong
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

Om jeg kjøper SB-700, kan jeg da bruke mitt D90 som master mens jeg har min SB-400 koblet på kameraet og feks har SB-700 på et stativ ved siden av?

Edit: Og vil styrken til SB-700 holde til 35/50mm objektiv?

Nei. SB-400 kan ikke brukes som master.

Lenke til kommentar

Det er er jeg klar over, men jeg kan vel bruke D90 som master selv om SB-400 står tilkoblet det? Og så ha SB-700 stående en annen plass som slave?

Da vil D90 være master og bruke SB-400(som står tilkoblet kamera) og SB-700(trådløst)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

Det er er jeg klar over, men jeg kan vel bruke D90 som master selv om SB-400 står tilkoblet det? Og så ha SB-700 stående en annen plass som slave?

Da vil D90 være master og bruke SB-400(som står tilkoblet kamera) og SB-700(trådløst)?

Nei, ikke når du har SB-400 i blitsskoen på kameraet (selv om D90 kan være master med den innebygde blitsen).

Edit: skrivefeil

Endret av Slettet-U8ZiojSR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...