andjoha Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 noen som vet hvor i norge man får kjøpt fm-sendere? tenker på noe slikt noe: http://www.ccrane.com/fm_transmitter.asp hvis det i det heletatt er lovlig da.. mener å ha lest et sted noe med en 10-meters grense eller noe liknende(???) Lenke til kommentar
Stigern2k Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 åh.. dette har jeg sett på markedet for noen år siden, synd jeg bare ikke husker hva det heter Men du får jo sånn trådløs lyd og bilde transmitter da.. men hadde jo vært kjekt å tuna inn på fm frekvensen uansett hvor du er uten å måtte drasse med deg en mottager også.. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Mener på jeg har sett mp3-spillere til bil som man ikke kobler til bilradioen; i stedet så sender den på fm mellom 87,5 og 108 et sted så bilens radio tar den inn. Lenke til kommentar
Stigern2k Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Mener på jeg har sett mp3-spillere til bil som man ikke kobler til bilradioen; i stedet så sender den på fm mellom 87,5 og 108 et sted så bilens radio tar den inn. faktisk så var det der jeg har sett det ja Tviler på at den ble solgt i norge though.. Lenke til kommentar
ToMmM Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Det er ikke lov med FM sendere i norge Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 joda, det finnes (minst) en sånn spiller, står om den her: http://www.digi.no/dtno.nsf/pub/md20021128...54_hab_24804303 men får man det ikke som add-on til ipod også? mener å ha lest om det flere steder.. men nå sitter jo jeg med en creative zen, så det hjelper vel ikke meg så mye.. tenkte det kanskje var noen som solgte noe greier som "passer til alt", noe liknende den på den første linken jeg skrev her.. ToMmM sikker på at dette er ulovlig i norge? jeg trodde det var lovlig så lenge den ikke sendte lengre enn noen veeeldig få meter.. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Det er ikke lov med FM sendere i norge Det er lov det. Se på f.eks. trådløse hodetelefoner, finnes vel knapt uten fm-sender. De har en rekkevidde opp til 100 meter. Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Det er ikke lov med FM sendere i norge Litt vel kategorisk denne. Er nok lov til å sende FM, men kun gitte frekvenser og begrensa effekt utan lisens(2,4G f.eks.), med lisens(må søke post- og teletilsynet) so er mange band og høgare effekt tilgjengeleg. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Der jeg jobbet før hadde vi flere FM sendere med merke Marconi såvidt jeg husker. De fantes både i stereo og monoversjoner. Anbefales på det sterkeste. Noen hadde støtte for RDS også. Lenke til kommentar
moomin Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 finns en iTrip til iPod Har den og den funker bra... Griffin Technology Lenke til kommentar
koff1 Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 En FM sender for frekvensområdet helt opp til 466,00625 er ulovlig uten konsesjon. JA det gjelder også 27 MHz (CB radio). Fra 466,00625 til 466,09375 er det 8 kanaler som er lisensfri. Over dette det ikke lisensfritt før som tidligere nevnt et friband som ligge på ca. 2.4 GHz. Untaket fra dette er Mobiltelefoner og bærbare hustelefoner. Når det gjelder bærbare hodetelefoner så har de så liten utgangeffekt at det har ikke noe å di. Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 hmmm.. *lurer på om den ipod-fm-sendern funker på creative zen*? noen som vet? Lenke til kommentar
magnu.sa Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 hmmm..*lurer på om den ipod-fm-sendern funker på creative zen*? noen som vet? Den fungerer ikke fordi at den bruker fjernkontrollutgangen til iPod for å trekke strøm! Lenke til kommentar
gemmi Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg var nettopp i USA og kjøpte meg en Creative Zen til den hyggelige pris av 2000,-. Kjøpte samtidig også en fm-sender som plugges i høretelefonuttaket. Den har fire innstillinger fra 88.1 til 88.7. Denne fungerer med alle enheter som har en minijack utgang. Faktisk riktig så bra kvalitet også. Du finner den på myirock.com. Men ettersom jeg husker er den ikke tillatt solgt utenfor USA. Kostet litt over 200 kr. Lenke til kommentar
ToMmM Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg mente FM senderer fra 87 til 108 MHz http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-2000122...220-1399-0.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå