Gå til innhold

Tom Clancy's Splinter Cell

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke spilt noen av spillene i denne serien, men liker godt MGS, og kunne derfor godt tenke meg å forsøke et av disse spillene. Som vanlig er for meg, er jeg nesten nødt til å starte med det første, men jeg leste på nettet at de forskjellige versjonene skiller seg litt fra hverandre i forhold til forskjellige ting. Jeg går ut ifra at PC og Xbox-versjonene er de klart beste grafiske, men akkurat det er ikke så viktig for meg (orker ikke spille på PC uansett), og at vanskelighetsgraden er litt ulik i de forskjellige versjonene gjør meg heller ikke noe særlig. Det jeg imidlertid leste var at noen av versjonene har noen ekstra brett. I utgangspunktet så er det kjipt å ikke få spille "hele" spillet, så jeg lurte på om noen som har oversikt, og vet hva de ekstra brettene består i? Om det er oppdrag som ikke har noen sammenheng med historien, så gjør det meg ingenting å gå glipp av de, men om et oppdrag i PS2-versjonen erstatter feks en cut-scene i gamecube-versjonen, så sier det seg selv at jeg må ha førstenevnte. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Om PC ikke er et alternativ, er trolig det enkleste å skaffe seg trilogi-pakken som kommer til PS3 i sommer. Det virker som du også er veldig opptatt å få med deg alt av historie i spillene, men for å være ærlig er historien i serien forholdsvis svak og uinteressant, selv om gode skuespillerprestasjoner hjelper godt på.

Nå har jeg bare spilt serien på xbox/X360, og det er uten tvil at spillene er best på xbox rent teknisk. Dette gjelder mer enn bare det rent visuelle, da oppdragene på ps2/GC-versjonene visstnok skal være en del kortere og forenklet, selv om dette bøtes noe på med ekstra eksklusive oppdrag. For historiens del tror jeg ikke man går glipp av noe uansett hvilken versjon man ender opp med, som sagt er historien uansett ikke en sentral del av "splinter cell-opplevelsen".

Når det kommer til Double Agent, snakker vi praktisk talt om to helt ulike versjoner av spillet. Xbox360/PS3-versjonen ble utviklet av Ubisoft Shanghai, mens Xbox/ps2-versjonen ble utviklet i Montreal. Begge spillene forteller samme historie, men oppdragene skal visstnok være svært forskjellige. Jeg har bare spilt X360-versjonen, som jeg mener er svakere en de tre forgjengerne. Xbox/ps2-versjonen skal visstnok være mer lik Chaos Theory.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...