knockertommy Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hei Har altibox fra BKKfiber. Logget meg inn i hjemmesentral og forsøker portforward på f.eks port 51818. Kan noen hjelpe meg på vei? Hva legger jeg inn som Intern Ip adresse øverst? Hva legger jeg inn som intern IP adresse nederst? Hva med DMZ? Eller er det porten jeg forsøker å benytte feil å bruke? På forhånd takk. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Helt øverst der du har "sensurert" er hjemmesentralens ipadresse det nederste du har sensurert er der du skal skrive det siste tallet i IP adressen på maskinene du ønsker å kjøre uTorrent DMZ står for Demilitarized zone: maskinen med ipadressen du oppgir her står helt åpen mot internett på godt og vondt, bør kun brukes dersom du vet hva du driver med. Lenke til kommentar
knockertommy Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Hei Takk for svar: Er det standard gateway som skal stå øverst på intern IP og IP4V adressen som skal stå nederst da? om det er korrekt, så er det det jeg har forsøkt og fremdeles står at porten ikke er åpen(har restarter hjemmesentral) Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 det du skriver øverst BLIR standard gateway. alt på ditt hjemmenett kjører på IPV4. har du dobbeltsjekket at du ikke har satt utorrent til å starte med random port? Lenke til kommentar
knockertommy Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 det du skriver øverst BLIR standard gateway. alt på ditt hjemmenett kjører på IPV4. har du dobbeltsjekket at du ikke har satt utorrent til å starte med random port? Får det ikke til. Jeg tar port check og da får jeg beskjed om at port ikke er åpen. Har forsøkt forskjellige porter uten hell. Hva kan jeg gjøre galt? I dmz har jeg ingenting. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 *doh* jeg er en kjempekløne trykk på ny rute, skriv akkurat det samme, men der du har valgt TCP nå velger du UDP istedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå